Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hockeinheimring

A pálya hossza: 4.574 m

Körök száma: 67

Versenytáv: 306.458 m

 Kép

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nagyobb térképre váltás

 

Német Nagydíj, 2009 - Összefoglaló

 

 

Verseny: Webber megszerezte első győzelmét a Német Nagydíjon

 

Mark Webber kiváló vezetést bamutatva, megszerezte f1-es pályafutása első győzelmét a Német Nagydíjon, pedig még egy áthajtásos büntetést is kapott. A Red Bull pilótája mögött csapattársa, Sebastian Vettel végzett, míg a dobogó legalsó fokára Felipe Massa állhatott fel.

 

Mark Webbert még egy áthajtásos büntetés sem tudott megakadályozni abban, hogy megszerezze pályafutása első győzelmét a Német Nagydíjon, ahol a Red Bull Racing idei harmadik kettős győzelmét aratta, miután Sebastian Vettel behozta autóját a második helyre. 

Kép A Brawn labdába sem tudott rúgni a Red Bullal a mai futamon, ahol Jenson Button és Rubens Barrichello csak az ötödik, illetve a hatodik helyen végzett – a Ferrari brazilja, Felipe Massa, és a Williams német pilótája, Nico Rosberg mögött – ugyanis nem vált be három kiállásos stratégiájuk.

Button előnye ezzel 21 pontra csökkent a bajnokságban Vettellel szemben, akit 1.5 ponttal lemaradva, az újdonsült futamgyőztes, Webber követ a harmadik helyen, 1.5 ponttal megelőzve a negyedik pozícióban álló Barrichellót.

Bár délelőtt még úgy tűnt, hogy esős versenynek lehetünk szemtanúi a Nürburgringen, a szélirány megváltozott, és az esőfelhők távolabb kerültek a pályától, még a nap is kisütött, így száraz pályán vette kezdetét a 60 körös megmérettetés.

Az élről induló Webber jól kapta el a rajtot, azonban nem tudta megtartani vezető pozícióját Barrichellóval szemben, aki a könnyebb autóval kilőtt mellőle.

A Red Bull ausztrálja igen agresszíven támadta a brazilt, sőt rá is húzott a célegyenesben, a két autó összeért, de szerencsére egyikük sem sérült meg, ám az eset miatt Webber később egy áthajtásos büntetést kapott, amit Barrichello első tervezett kiállásakor töltött le a 19. körben, mikor már majd’ 20 másodperccel vezettek a többiek előtt.

A rajt pillanataihoz visszatérve, Lewis Hamilton esélyei már az első kanyarban elszálltak, pedig a címvédő fantasztikusan rajtolt a hibrid rendszernek köszönhetően, és az első kanyar előtti fékzónában már ő volt az élen.

A brit versenyző azonban egy kicsit későn kezdett el fékezni, majd jobb hátsó kereke hozzáért Webber első szárnyához, ami miatt defektet kapott, így egy lassú kört követően, vissza kellett térnie a boxba, és az utolsó helyen folytatta tovább a körözést.

A kiállások első köre után Barrichello állt az élen, azonban nem tudta kihasználni Webber büntetését, ugyanis csúnyán beragadt Massa mögé a második etapja elején, sőt az abroncsai is elfogytak, míg az ausztrál a tisztább pályán folyamatosan faragott hátrányából, és a verseny felénél teljesen megérkezett mögé.

A Brawnnál nem várták meg, míg Webber elmegy Barrichello mellett, és idő előtt behívták a gumik miatt szenvedő brazilt, akinek ráadásul el is rontották a kiállását, és a töltőberendezés meghibásodása miatt rengeteg időt töltött a boxban, és még meg sem tankolták a verseny végéig – így elszállt minden esélye a győzelemre.

Webber magabiztosan vezetett az élen, folyamatosan futotta a jobbnál jobb köröket, aki mögött már több mint 20 másodperccel volt lemaradva Vettel, aki a futam elején hosszú időt töltött Massa mögött, így nem tudta saját tempóját autózni, ahogy az csapattársával történt az elmúlt versenyen Silverstone-ban.

A Ferrari finn pilótája, Kimi Raikkönen autója közben drasztikusan belassult, majd beállva a garázsba, 20 körrel a vége előtt feladta a küzdelmet. Az egykori világbajnok azonban ismét rátalált Adrian Sutilra, aki fantasztikusan versenyzett és sokáig az élmezőnyben körözött.

A Force India német pilótája éppen első kiállásáról tért vissza a pályára, mikor Raikkönen megérkezett mellé az első kanyarban. A két versenyző összeért, amit Sutil első szárnya bánt, így a német számára elúszott az amúgy reális pontszerzés lehetősége.

Visszatérve az élen folyó küzdelemre, Webber néhány gyorskör után már visszavett az utolsó etapban, és bár Vettel gyorsan közeledett hozzá, első helye egy percig sem volt veszélyben. Nem úgy, mint a Brawn versenyzőinek pozíciói, akik borzalmasan belassultak utolsó kiállásuk előtt, amit tíz körrel a vége előtt teljesítettek.

Button a boxban elment Barrichello mellett, aki a keményebb keverékeken először nem tudta tartani a tempót csapattársával, majd hirtelen begyorsult, és megérkezett a listavezető mögé, ám figyelnie kellett, mert árnyékként követte Fernando Alonso, ám a sorrend már nem változott.

Azt követően, hogy szombaton megszerezte első pole pozícióját, Webber parádés vezetést bemutatva, bezsebelte pályafutása első futamgyőzelmét, mellyel felugrott a bajnokság harmadik helyére, és tovább csökkentette Button előnyét az összetettben.

A Red Bull idei harmadik kettős győzelmét aratta, miután Vettel behozta autóját a második helyre, Massa elé, aki az idei évben először állhatott fel a dobogóra, mellyel megszerezte a Ferrari idei második top3-as helyezését.

A negyedik helyen a 15. pozícióból rajtoló Rosberg végzett, aki mögött végül bejött a Brawn duója, míg a pontszerzők sorát Alonso és Kovalainen zárta, aki a verseny elején sokáig a harmadik helyen autózott.

Német Nagydíj, verseny:

 1.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  1h36:43.310
 2.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +     9.252
 3.  Massa         Ferrari               (B)  +    15.906
 4.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    21.099
 5.  Button        Brawn-Mercedes        (B)  +    23.609
 6.  Barrichello   Brawn-Mercedes        (B)  +    24.468
 7.  Alonso        Renault               (B)  +    24.888
 8.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +    58.692
 9.  Glock         Toyota                (B)  +  1:01.457
10.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:01.925
11.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +  1:02.327
12.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  1:02.876
13.  Piquet        Renault               (B)  +  1:08.328
14.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +  1:09.555
15.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  +  1:11.941
16.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:30.225
17.  Trulli        Toyota                (B)  +  1:30.970
18.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: Alonso, 1:33.365

Kiesők:

Raikkonen     Ferrari               (B)    35
Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)    19

 

 

Kvalifikáció: Webberé a pole pozíció a Német Nagydíjon

 

Mark Webber élete első pole pozícióját szerezte meg a Német Nagydíjon, így ő várhatja az élről a holnapi futamon. A Red Bull ausztrálja mögött a Brawn duója, Rubens Barrichello és Jenson Button végzett, míg a hazai sztárnak, Sebastian Vettelnek be kellett érnie a 4. hellyel.

 

Hűvös, felhős idő fogadta a versenyzőket a szezon kilencedik állomásának helyet adó Német Nagydíj szombat délutáni időmérő edzésén, ahol a levegő hőmérséklete 14, az aszfalté pedig 22 Celsius fok volt a kezdés pillanatában.

Első etap

A szokásostól eltérően, már a zöld lámpa kigyulladásának pillanatában pályára gördült a teljes mezőny, mert félő volt, hogy elkezd esni az eső, ami az utolsó percekre meg is érkezett – bár csak szemerkélés formájában, de éppen elég volt ahhoz, hogy akik az utolsó gyorskörükön akartak javítani, elbukjanak.

A harmadik szabadedzés győztese, Lewis Hamilton diktálta a tempót a húszperces tréning első felében, ám amint a Red Bull versenyzői is feltetették autóikra a lágyabb keverékű abroncsokat, változott a sorrend. 

Kép Végül aztán Mark Webber bizonyult a leggyorsabbnak 1:31.257-es idejével, akit Fernando Alonso követett a második helyen, alig két tizedes hátrányban. A Renault spanyol pilótája talán az első helyre is jó lehetett volna, ha Timo Glock nem tartja fel az utolsó íven.

A hazai közönsége előtt versenyző Sebastian Vettel a harmadik lett, akit Hamilton és a Brawn duója, Rubens Barrichello és Jenson Button követett.

A Ferrari mindkét versenyzője továbbjutott a második etapba, ahogy a McLaren finn pilótája, Heikki Kovalainen is vette az első akadályt, pedig még nem kapta meg azokat az újításokat, amik egyértelműen sokat dobtak csapattársa teljesítményén a hétvége eddigi részében.

Az első etap két legnagyobb vesztese kétségkívül Timo Glock és Robert Kubica volt, akik az utolsó mért körükön már nem tudtak javítani a szemerkélő esőben, így idő előtt búcsúzni kényszerültek.

Az első etap után a következő versenyzők búcsúztak: Robert Kubica (BMW Sauber), Sebastien Buemi (Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Force India), Timo Glock (Toyota), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso).

Második etap

A szünetben egyre jobban elkezdett esni az eső. Bár a versenyzők azonnal felsorakoztak a boxutcában, hogy amint zöldre vált a lámpa, kihajthassanak a még száraz pályára, senkinek sem sikerült gyors kört teljesítenie a slick gumikon, mert nem sokkal a kezdés után elkezdett szakadni az eső.

Többen is kicsúsztak, Massa a sóderágyon keresztül tért vissza a pályára, majd a többieket követve, visszatért szerelői társaságába, és feltetette az intermediate gumikat.

Egy kis esőgumis közjáték után mindenki visszatért a slick gumikhoz, ugyanis Barrichello száraz pályás abroncsokon futott ideje egyértelműen bizonyította, hogy igenis itt az ideje a váltásnak.

A Brawn brazilja a lehető legjobbkor váltott, ugyanis amint áthaladt a célvonalon, jobban elkezdett esni az eső, így a többiek már nem tudtak jó köröket futni a slick abroncsokon, ugyanis folyamatosan csúszkált az autójuk.

Barrichello megnyerte a második etapot, aki mögött honfitársa, Nelsinho Piquet sorakozott fel a Renault-val, miközben csapattársa, Alonso kiesett, miután utolsó mért körén elvesztette autója felett az uralmát, és már nem tudott javítani.

A harmadik, nagy meglepetésre a Force India hazai színekben futó versenyzője, Adrian Sutil lett, így Vettellel együtt ők képviselhették hazájukat az utolsó etapban, ahova a Red Bull, a Ferrari, és a McLaren párosa is bejutott.

A második etap után a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Fernando Alonso (Renault), Kazuki Nakajima (Williams), Jarno Trulli (Toyota), és Nico Roebsreg (Williams).

Harmadik etap

A szünetben nem esett, a pálya teljesen felszáradt, és a csapatok nem is számítottak arra, hogy esni fog az időmérő utolsó tíz percében, amit az is bizonyít, hogy az első két percben senki nem gördült pályára, így minden visszatért a régi kerékvágásba.

A döntés ismét az utolsó pillanatokra maradt. Sokáig úgy tűnt, hogy Barrichello lesz az, aki az élről vághat neki a vasárnapi versenynek, ám az idők folyamatosan javultak, és Webber, majd Vettel is elment mellette.

Ekkor a Red Bull két pilótája állt az élen, ám a Brawn duója javított, de idejük csak arra volt elég, hogy megelőzzék Vettelt, akinek így be kellett érnie a negyedik hellyel.

Webber ideje azonban nem volt veszélyben, az ausztrál 1:32.230-as körével megszerezte f1-es pályafutása első pole pozícióját, és minden esélye megvan arra, hogy vasárnap, életében először a dobogó legmagasabb fokán ünnepelhessen, ám sok múlik majd az időjáráson.

Hamilton az előkelő ötödik helyre hozta be a McLarent, akit csapattársa, Kovalainen követett a hatodik helyen. Adrian Sutil nagy meglepetésre a hetedik lett, a Ferrari mindkét pilótáját megelőzve, akik minden bizonnyal nehezebb autóval indulnak.

Német Nagydíj, időmérő edzés:

1.  Webber       Red Bull    1:31.257  1:38.038  1:32.230
 2.  Barrichello  Brawn       1:31.482  1:34.455  1:32.357
 3.  Button       Brawn       1:31.568  1:39.032  1:32.473
 4.  Vettel       Red Bull    1:31.430  1:39.504  1:32.480
 5.  Hamilton     McLaren     1:31.473  1:39.149  1:32.616
 6.  Kovalainen   McLaren     1:31.881  1:40.826  1:33.859
 7.  Sutil        Force India 1:32.015  1:36.740  1:34.316
 8.  Massa        Ferrari     1:31.600  1:41.708  1:34.574
 9.  Raikkonen    Ferrari     1:31.869  1:41.730  1:34.710
10.  Piquet       Renault     1:32.128  1:35.737  1:34.803
11.  Heidfeld     BMW-Sauber  1:31.771  1:42.310
12.  Alonso       Renault     1:31.302  1:42.318
13.  Nakajima     Williams    1:31.884  1:42.500
14.  Trulli       Toyota      1:31.760  1:42.771
15.  Rosberg      Williams    1:31.598  1:42.859
16.  Kubica       BMW-Sauber  1:32.190
17.  Buemi        Toro Rosso  1:32.251
18.  Fisichella   Force India 1:32.402
19.  Glock        Toyota      1:32.423
20.  Bourdais     Toro Rosso  1:33.559

 

 

3. szabadedzés: Hamilton az élen az időmérő előtt a Nürburgringen

 

Lewis Hamilton ott folytatta, ahol a pénteken abbahagyta, és az élre repítette versenygépét a Német Nagydíj szombati edzésén. A McLaren világbajnoka mögött egykori csapattársa, Fernando Alonso végzett a Renault-val, akit a Ferrari brazilja, Felipe Massa követett.

A tegnapi eredmények láttán sokan arról beszéltek, hogy a McLaren csak egy üres tankos PR-körre küldte pályára Hamiltont, és ennek köszönhetően szerezte meg az első pozíciót a második szabadedzésen, ám a világbajnoki címvédő a szombati utolsó tréningen is brillírozott. 

Kép Hamilton már az edzés elején az élre állt, és volt, mikor egy teljes másodperc volt az előnye a többiekkel szemben, és még akkor sem került veszélybe legjobb ideje, amin közben javított is, mikor a mezőny szuper lágy gumikra váltott.

A brit versenyző az edzés utolsó perceit a garázsban töltötte, és a monitoron nézte végig azt, hogy senki nem tudja túlszárnyalni 1:31.121-es idejét.

A második helyen 0.219 másodperces hátrányban a Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso végzett, perig utolsó mért köre nem volt hibátlan.

Felipe Massa a harmadik helyre repítette a Ferrarit, a Red Bull duója, Sebastian Vettel, és Mark Webber elé, akiket az olaszok másik versenyzője, Kimi Raikkönen követett a hatodik pozícióban.

A bajnokság éllovasa, Jenson Button csak a tizenegyedik helyig jutott, miközben a csapatnak folyamatosan a gumik alacsony hőmérsékletére és az első fékekre panaszkodott.

Csapattársa, Rubens Barrichello az edzés első felét a garázsban töltötte, miután egy elektronikai probléma ütötte fel a fejét autójában. A brazil végül a tizennegyedik lett.

Német Nagydíj, harmadik szabadedzés:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     1:31.121          16
 2.  Alonso        Renault              1:31.340 + 0.219  18
 3.  Massa         Ferrari              1:31.351 + 0.230  20
 4.  Vettel        Red Bull-Renault     1:31.542 + 0.421  17
 5.  Webber        Red Bull-Renault     1:31.610 + 0.489  16
 6.  Raikkonen     Ferrari              1:31.615 + 0.494  19
 7.  Trulli        Toyota               1:31.620 + 0.499  23
 8.  Rosberg       Williams-Toyota      1:31.690 + 0.569  20
 9.  Nakajima      Williams-Toyota      1:31.731 + 0.610  20
10.  Heidfeld      BMW Sauber           1:31.928 + 0.807  21
11.  Button        Brawn GP-Mercedes    1:32.009 + 0.888  22
12.  Glock         Toyota               1:32.022 + 0.901  20
13.  Sutil         Force India-Mercedes 1:32.104 + 0.983  20
14.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    1:32.124 + 1.003  13
15.  Fisichella    Force India-Mercedes 1:32.135 + 1.014  15
16.  Piquet        Renault              1:32.223 + 1.102  15
17.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   1:32.239 + 1.118  23
18.  Kubica        BMW Sauber           1:32.269 + 1.148  20
19.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     1:32.742 + 1.621  18
20.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   1:32.883 + 1.762  21

 

 

 2. szabadedzés: Hamilton végzett az élen a második edzésen

 

A McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton állt az élre a Német Nagydíj pénteki második szabadedzésén, ahol ismét nyirkos pálya fogadta a mezőnyt. A világbajnoki címvédő mögött a hazai színekben futó Sebastian Vettel és a bajnoki éllovas, Jenson Button végzett.

 

 

Kép Meglepetés született a Német Nagydíj második szabadedzésén, ahol Hamilton diktálta a tempót a Mercedes-Benz hazai versenyén, pedig az idei évben eddig látottak alapján senki nem gondolta volna, hogy az MP4/24 akár edzésen is képes megverni ellenfeleit.

A javarészt száraz edzésen, a brit versenyző 0.182 másodperccel múlta felül Vettelt, akit a bajnoki éllovas, Button követett a Brawnnal.

A délelőtti tréninghez hasonlóan, délután is nyirkos pálya fogadta a versenyzőket a német ringen, és többször is elkezdett szitálni az eső, így az első fél órában nem sok akció volt, a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsok pedig csak később kerültek fel az autókra.

Vettel sokáig az élen tanyázott, még az eső előtt megfutott gyorskörével, azonban ha nincs szerencséje, idő előtt véget érhetett volna számára a száguldás, ugyanis nem sokon múlott, hogy nem akadt össze Sebastien Bourdais-val az első kanyarban.

A Red Bull német versenyzőjét Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld és Mark Webber váltotta az első pozícióban, ahogy javult a pálya állapota, és kezdett kijönni a szuper lágy gumik ereje.

Egy újabb Red Bull vs. Brawn csata volt kialakulóban, ugyanis egy órával az edzés kezdete után, Button túlszárnyalva Webber idejét, átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, mert jött Vettel, aki a szuper lágy gumikon megfutott 1:32.342-es idejével több, mint két tizedet adva a britnek, felugrott az élre.

Ekkor ismét elsötétült az ég, és ismét elkezdett szitálni az eső, ami miatt Hamilton megpörgött a második kanyarban, de hamar ritmust váltott, és egy fantasztikus kört összerakva, átvette a vezetést, amit már ki sem engedett a kezéből.

Vettel a második pozícióban maradt, míg Button a Red Bull szendvicsben, a harmadik helyen végzett a második szabadedzésen. Jarno Trulli is megpördült a csúszós aszfalton, ám végül az ötödik helyre hozta be Toyotáját.

A Force India ismét remekelt, ezúttal Adrian Sutil villantott, aki a hatodik helyre repítette versenygépét, ami az első edzésen megadta magát. Most viszont Giancarlo Fisichella volt az, aki idő előtt feladta a küzdelmet, mert már a tréning elején megcsúszott, és összetörte autóját.

Rubens Barrichello a hetedik lett a másik Brawnnal, akit a Renault kétszeres bajnoka, Fernando Alonso követett, míg az első tíz sorát a Williams japánja, Kazuki Nakajima, illetve a Renault másik versenyzője, Nelsinho Piquet zárta. A brazil számára azonban szerencsétlenül ért véget az edzés, ugyanis utolsó körén, egy elektronikai hiba miatt leparkolta autóját a pálya szélén.

A Ferrari visszacsúszott a remek kezdés után, Felipe Massa a 12., míg Kimi Raikkönen csak a 16. helyig jutott. A McLarennél sem lehettek felhőtlenül boldogok, mert bár Hamilton az élen végzett, csapattársa csak a 17. pozícióban zárta a tréninget.

Német Nagydíj, második szabadedzés:

 1.Hamilton    McLaren-Mercedes      1:32.149           23
 2.Vettel      Red Bull-Renault      1:32.331  + 0.182  31
 3.Button      Brawn-Mercedes        1:32.369  + 0.220  32
 4.Webber      Red Bull-Renault      1:32.480  + 0.331  28
 5.Trulli      Toyota                1:32.511  + 0.362  32
 6.Sutil       Force India-Mercedes  1:32.585  + 0.436  32
 7.Barrichello Brawn-Mercedes        1:32.664  + 0.515  26
 8.Alonso      Renault               1:32.774  + 0.625  24
 9.Nakajima     Williams-Toyota       1:32.872  + 0.723  32
10.Piquet       Renault               1:32.992  + 0.843  29
11.Heidfeld     BMW-Sauber            1:33.012  + 0.863  36
12.Massa        Ferrari               1:33.052  + 0.903  34
13.Rosberg      Williams-Toyota       1:33.128  + 0.979  34
14.Kubica       BMW-Sauber            1:33.161  + 1.012  28
15.Glock        Toyota                1:33.172  + 1.023  34
16.Raikkonen    Ferrari               1:33.182  + 1.033  29
17.Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:33.724  + 1.575  27
18.Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:33.903  + 1.754  30
19.Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:34.025  + 1.876  30	
20.Fisichella   Force India-Mercedes  1:38.877  + 6.728   3 

 

1. szabadedzés: Webber állt az élre az első edzésen a Nürburgringen

 

Mark Webber magabiztosan szerezte meg az első helyet a Német Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, ahol nyirkos pálya fogadta a mezőnyt. A Red Bull ausztrál pilótája mögött a bajnokság éllovasa, Jenson Button végzett, akit Felipe Massa követett a Ferrarival.

 

Kép A Red Bull ott folytatta, ahol a három héttel ezelőtti Brit Nagydíjon abbahagyta, mivel Mark Webber diktálta a tempót az első szabadedzésen a Nürburgringen, ahol hűvös, nyirkos idő fogadta a pilótákat.

Az energiaital-gyárosok azonban nem lehettek felhőtlenül boldogok, mert a hazai közönsége előtt versenyző Sebastian Vettel számára nem sikerült túl jól az első tréning, ahol tíz kör után megadta magát az autója.

Bár a szerelők orvosolni tudták a problémát, és Vettel az utolsó percekben visszatért a pályára, már nem tudott érdemi munkát végezni, és utolsó mért körén nem sikerült javítania nyolcadik helyezésén.

A reggeli esőzések után nyirkos pálya fogadta a mezőnyt a délelőtti másfélórás edzésen, így az érdemi munka csak a tréning második felében kezdődött meg, mikor már valamelyest felszáradt a pálya, illetve az ideális ív.

Mielőtt még Webber az élre ugrott volna 1:34.444-es idejével, Jarno Trulli és Nico Rosberg csatázott az első helyért a Toyotával, illetve a Williamsszel. A Red Bull ausztrálja azonban esélyt sem adva a többieknek, folyamatosan javított, és végül 1:32.082-es idejével magabiztosan megszerezte az első pozíciót.

Button utolsó mért körén javított ugyan, de így is 0.381 másodperccel maradt el Webber legjobbjától, míg a harmadik helyen Massa végzett a Ferrarival, akinek lemaradása több mint fél másodperc volt az élen állótól.

Trulli a negyedik helyre hozta be a Toyotát, Giancarlo Fisichella elé, aki ismét kiválóan teljesített a Force Indiával. Miközben az olasz szárnyalt, csapattársa, Adrian Sutil szinte végig a pálya széléről nézte az eseményeket.

A német pilóta mindössze hat körig jutott, ugyanis autója cserbenhagyta és megállt alatta az első kanyarban, nem sokkal azelőtt, hogy ugyanez történt honfitársával, Vettellel. Azonban a Red Bull pilótájával ellentétben, ő már nem tudott visszatérni a ringre.

Kimi Raikkönen a hatodik helyre repítette a másik Ferrarit, míg az első tíz sorát Rosberg, Vettel, a Williams japánja, Kazuki Nakajima, és a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso zárta a Renault-val.

Button csapattársa, Rubens Barrichello számára borzalmasan sikerült a délelőtt edzés. A brazil sokáig az utolsó helyeken kullogott, és több kisebb hibát is vétett, majd végül utolsó mért körén feljött a tizenkettedik helyre.

Német Nagydíj, első szabadedzés:

 1.Webber       Red Bull-Renault      1:33.082           19
 2.Button       Brawn-Mercedes        1:33.463  + 0.381  18
 3.Massa        Ferrari               1:33.745  + 0.663  21
 4.Trulli       Toyota                1:33.795  + 0.713  23
 5.Fisichella   Force India-Mercedes  1:33.839  + 0.757  26
 6.Raikkonen    Ferrari               1:33.840  + 0.758  23
 7.Rosberg      Williams-Toyota       1:33.902  + 0.820  26
 8.Vettel       Red Bull-Renault      1:33.909  + 0.827  13
 9.Nakajima     Williams-Toyota       1:33.952  + 0.870  25
10.Alonso       Renault               1:34.148  + 1.066  16
11.Heidfeld     BMW-Sauber            1:34.221  + 1.139  25
12.Barrichello  Brawn-Mercedes        1:34.227  + 1.145  17
13.Hamilton     McLaren-Mercedes      1:34.483  + 1.401  14
14.Kubica       BMW-Sauber            1:34.694  + 1.612  23
15.Piquet       Renault               1:34.738  + 1.656  24
16.Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:34.827  + 1.745  27
17.Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:34.878  + 1.796  28
18.Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:34.893  + 1.811  26
19.Glock        Toyota                1:34.911  + 1.829  23
20.Sutil        Force India-Mercedes  1:35.092  + 2.010   6

 

 /Forrás: f1világ/

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.