Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A pálya hossza: 3.340 m

Körök száma: 78

Versenytáv: 260.520 m Kép

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nagyobb térképre váltás

 

Monacói Nagydíj, 2009 - Összefoglaló 

 

Verseny: Button simán nyerte a Monacói Nagydíjat

 

Jenson Button rajt-cél győzelmet aratott a Monte-Carlói Nagydíjon, mellyel tovább növelte amúgy is tetemes előnyét a bajnokságban. Mögötte csapattársa, Barrichello futott célba, míg Raikkönen harmadik helyével, megszerezte a Ferrari első dobogós helyezését az idei évben.

 

Kép Meleg, napos idő fogadta a mezőnyt a szezon hatodik állomásának helyet adó Monte-Carlói Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 25, az aszfalté pedig 43 fok volt a rajt pillanatiban.

Az élről induló Jenson Button kiválóan kapta el a rajtot, egy percig sem volt veszélyben első helye, pedig sokan arra számítottak, hogy a mellőle, könnyebb autóval induló Kimi Raikkönen megszorongathatja.

Ezzel szemben a Ferrari finn pilótája egy kissé beragadt, és pozíciót vesztett a mögüle rajtoló Rubens Barrichellóval szemben, aki csapattársa mögött, a második helyen vette be az első kanyart, amit gond nélkül teljesített a teljes mezőny.

Button folyamatosan növelte előnyét az élen, és a tizedik körben már majd’ hét másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit árnyékként követett Raikkönen, miközben a negyedik pozícióban – pillekönnyű autóval – futó Vettel borzalmasan szenvedett a lágyabb keverékű gumikon, és szinte a teljes mezőnyt feltartotta.

A Red Bull német versenyzője csúszkált a lágyabb gumikon, szemmel láthatóan alig tudta a pályán tartani autóját, így Massa folyamatosan kereste a támadási pozíciót.

A Ferrari brazilja az alagút utáni sikánban bepróbálkozott, ám elkerülvén az ütközést, átengedte autóját az aszfaltozott bukótéren, így vissza kellett engednie maga elé Vettelt, akivel együtt, a szemfüles Nico Rosberg is elment mellette.

Vettel versenye nem tartott sokáig, első kiállását követően, már a keményebb gumikon falnak csapta autóját az első kanyarban, ahogy Sebastien Buemi és Nelsinho Piquet is idő előtt feladta a küzdelmet, miután előbbi hátulról belerongyolt a Renault-ba a célegyenes végén.

A kiállások első körét követően Button már 15 másodperccel vezetett csapattársa, Barrichello előtt, akit a Ferrari duója követett a harmadik illetve a negyedik helyen. Raikkönen és Massa mögött a Red Bull még talpon maradt pilótája, Mark Webber autózott az ötödik pozícióban.

A sorrend csak a kiállások alkalmával változott az élen, igazából elég unalmas futam volt. Button magabiztosan, látszólag játszi könnyedséggel megnyerte a Monte-Carlói Nagydíjat, életében először, mellyel tovább növelte előnyét a bajnokságban.

A második helyen csapattársa, Barrichello végzett, ami azt is jelenti egyben, hogy a Brawn GP idei harmadik kettős győzelmét aratta a Forma-1-ben. A dobogó harmadik fokára Raikkönen állhatott fel, mellyel a Ferrari megszerezte első dobogós helyezését az idei évben.

Az olaszok sokat javultak az elmúlt hetekben, és bizonyítást nyert, hogy a Spanyol Nagydíjon látott fejlődésük nem a véletlennek volt köszönhető, hiszen mindvégig ott voltak az élen.

Massa a negyedik helyen végzett a másik Ferrarival, akit Webber, Rosberg, Fernando Alonso (Renault), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso) követett az első nyolc, pontszerző helyen.

A tavalyi futamgyőztes, Lewis Hamilton csak a 12. lett, így a McLaren pont nélkül távozhat a hercegségből, ugyanis csapattársa, Heikki Kovalainen falnak csapta autóját, és idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.

A Toyota és a BMW Sauber számára borzalmas volt az egész hétvége, így mindkét alakulat azon lesz, hogy minél előbb elfelejtse az egészet. Timo Glock a 10., Nick Heidfeld a 11., Jarno Trulli a 13. lett, míg Robert Kubica egy technikai probléma miatt már futam közben kiesett.

Monte-Carlói Nagydíj, verseny:
 1.  Button        Brawn GP-Mercedes     (B)  1h40:44.282
 2.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes     (B)  +     7.666
 3.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    13.443
 4.  Massa         Ferrari               (B)  +    15.110
 5.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    15.730
 6.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    33.586
 7.  Alonso        Renault               (B)  +    37.839
 8.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:03.142
 9.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +  1:05.040
10.  Glock         Toyota                (B)  +     1 kör
11.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +     1 kör
12.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +     1 kör
13.  Trulli        Toyota                (B)  +     1 kör
14.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  +     1 kör
15.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: Massa, 1:15.154

Kiesők:

Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)    52
Kubica        BMW Sauber            (B)    31
Vettel        Red Bull-Renault      (B)    16
Piquet        Renault               (B)    11
Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)    11
 

 

 

 

 

Kvalifikáció: Button elhappolta Raikkönen elől a pole-t Monacóban

 

Jenson Button indulhat az élről a vasárnapi Monacói Nagydíjon, miután megnyerte a szombati időmérő edzést a hercegségben. A Brawn GP brit pilótája mögött Kimi Raikkönen végzett, míg Lewis Hamilton falnak csapta autóját, és már az első etapban kiesett.

 

Kép Meleg, napos idő fogadta a mezőnyt a szezon hatodik futamának helyet adó Monte-Carlói Nagydíj szombati időmérő edzésén, ahol a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté pedig 45 fok volt a kezdés pillanatiban.

Első etap

Ahogy arra számítani is lehetett, már az első húsz perces tréning elején megtelt a pálya, ám a végső sorrend csak az utolsó pillanatokban alakult ki, mikor mindenki feltetette autójára a lágyabb keverékű abroncsokat.

Az idei év edzésmenője, Nico Rosberg végzett az első helyen a Williamsszel, akit a bajnokság éllovasa, Jenson Button követett a második pozícióban a Red Bull Racing ausztrálja, Mark Webber előtt.

Massa a negyedik lett, akinek az etap elején volt egy húzós pillanata, mikor az uszoda résznél a féktávon kitört autójának hátulja, majd megcsúszott, amit a Ferrari orrkúpja bánt. A brazil pilóta azonban visszatért a boxba, és egy vezetőszárny csere után, tovább tudta folytatni a száguldást.

A harmadik szabadedzés győztese, Fernando Alonso a kilencedik helyre hozta be a Renault, a két finn, Heikki Kovalainen (McLaren), és Kimi Raikkönen (Ferrari) mögé.

Az első etap legnagyobb vesztese kétségkívül a tavalyi futamgyőztes, Lewis Hamilton volt, aki a féktávon elvesztette autója felett az uralmát, és a Mirabeu kanyarban falnak csapta az MP4/24-et, melynek bal hátsó kerékfelfüggesztése eltörött, így idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet. Az edzést néhány percre meg is szakították, hogy megtisztítsák a pályát.

Ezúttal másképpen alakult a kieső zóna. Hamilton mögött a BMW és a Toyota duója végzett az utolsó pozíciókban, ami egyben azt is jelentette, hogy mind a Toro Rosso, mind a Force India versenyzői továbbjutottak, pedig általában ők szoktak búcsúzni az első körben.

Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Lewis Hamilton (McLaren), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Robert Kubica (BMW Sauber), Jarno Trulli (Toyota), és Timo Glock (Toyota).

Második etap

A második tizenöt perces etap nem hozott különösebb meglepetést, ha csak nem Kép azt, hogy Raikkönen parádés idővel (1:14.514) állt az élre, és három tizedet adott a második helyen befutó honfitársának, Kovalainennek, akit Webber követett a harmadik pozícióban.

A Brawn duója közül ezúttal Barrichello bizonyult a gyorsabbnak, a brazil a negyedik helyre hozta be autóját Rosberg és Vettel elé, akit Massa, Button, Alonso, és Kazuki Nakajima (Williams) követett az első tízben.

A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Sebastian Buemi (Toro Rosso), Nelsinho Piquet (Renault), Giancarlo Fisichella (Force India), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), és Adrian Sutil (Force India).

Harmadik etap

Mivel az idei évben itt a legfontosabbak a rajtpozíciók, hiszen szinte lehetetlen az előzés ezen a ringen, a versenyzők minimálisan megtankolt autóval vágtak neki az utolsó etapnak, ahol az első mért köröket követően Vettel állt az élen, Rosberg előtt, akit a Brawn duója követett, ám a java még csak ezután következett.

Már-már úgy tűnt, hogy Raikkönen megszerzi idei eső rajtelsőségét, ám a végén helyreállt a rend, és Button 1:14.902-es idejével, 0.025 másodperccel megelőzve az egykori bajnokot, megszerezte az első helyet.

A Ferrari finn pilótája mögött Barrichello végzett a harmadik helyen, akit Vettel és Massa követett az első ötben. Rosberg a hatodik lett, míg az első tíz sorát Kovalainen, Webber, Alonso, és Nakajima zárt a másik Williamsszel.

A kérdés már csak az, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a holnapi futamot.

Monte-Carlói Nagydíj, időmérő edzés:

 1.  Button       Brawn       1:15.210  1:15.016  1:14.902
 2.  Raikkonen    Ferrari     1:15.746  1:14.514  1:14.927
 3.  Barrichello  Brawn       1:15.425  1:14.829  1:15.077
 4.  Vettel       Red Bull    1:15.915  1:14.879  1:15.271
 5.  Massa        Ferrari     1:15.340  1:15.001  1:15.437
 6.  Rosberg      Williams    1:15.094  1:14.846  1:15.455
 7.  Kovalainen   McLaren     1:15.495  1:14.809  1:15.516
 8.  Webber       Red Bull    1:15.260  1:14.825  1:15.653
 9.  Alonso       Renault     1:15.898  1:15.200  1:16.009
10.  Nakajima     Williams    1:15.930  1:15.579  1:17.344
11.  Buemi        Toro Rosso  1:15.834  1:15.833
12.  Piquet       Renault     1:16.013  1:15.837
13.  Fisichella   Force India 1:16.063  1:16.146
14.  Bourdais     Toro Rosso  1:16.120  1:16.281
15.  Sutil        Force India 1:16.248  1:16.545
16.  Hamilton     McLaren     1:16.264
17.  Heidfeld     BMW-Sauber  1:16.264
18.  Kubica       BMW-Sauber  1:16.405
19.  Trulli       Toyota      1:16.548
20.  Glock        Toyota      1:16.788
 
Monte-Carlói Nagydíj, az autók időmérő utáni tömege:
 1.  Jenson Button            647.5 
 2.  Kimi Raikkonen           644.0 
 3.  Rubens Barrichello       648.0 
 4.  Sebastian Vettel         631.5 
 5.  Felipe Massa             643.5 
 6.  Nico Rosberg             642.0 
 7.  Heikki Kovalainen        644.0 
 8.  Mark Webber              646.5 
 9.  Fernando Alonso          654.0 
10.  Kazuki Nakajima          668.0 
11.  Sebastien Buemi          670.0*
12.  Nelson Piquet            673.1*
13.  Giancarlo Fisichella     693.0*
14.  Sebastien Bourdais       699.5*
15.  Adrian Sutil             670.0*
16.  Lewis Hamilton           645.5*
17.  Nick Heidfeld            680.0*
18.  Robert Kubica            696.0*
19.  Jarno Trulli             688.3*
20.  Timo Glock               700.8* 

 

3. szabadedzés: Alonso állt az élre az időmérő előtt Monacóban

 

Fernando Alonso végzett az élen a Monte-Carlói Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén. A Renault kétszeres világbajnokát Jenson Button követte a második helyen, aki mögött Heikki Kovalainen sorakozott fel a McLarennel.

 

Kép Fernando Alonso a hétvége eddigi legjobb idejével állt az élre a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésén, ahol az utolsó pillanatban kaparintotta meg az első helyet.

Ahogy arra számítani is lehetett, nagyon szoros volt a mezőny, hiszen az első hét helyezettet mindössze csak három tized választotta el egymástól, így a délutáni időmérőn fontos lesz a jó időzítés, mert minden egyes század pozíciókat jelenthet.

A Renault kétszeres világbajnoka mögött Jenson Button végzett, aki csak 69 ezreddel volt lassabb a spanyolnál. A Brawn brit pilótáját, Heikki Kovalainen követte a harmadik helyen, aki szintén egy tizeden belül volt hozzá képest.

A csütörtöki első szabadedzés győztese, Rubens Barrichello a negyedik helyre hozta be a másik Brawnt. Őt a Ferrari duója követte, Felipe Massa, Kimi Raikkönen sorrendben, akik szintén csak két tizeddel maradtak le Alonsótól.

Az olaszok versenyző mögött a tavalyi győztes, Lewis Hamilton következett, míg Nico Rosberg a kilencedik helyre hozta be a Williamst. A német pilóta a Red Bull párosa, Sebastian Vettel, és Mark Webber közé ékelődött be.

A Toyota versenyzői, Jarno Trulli és Timo Glock diktálták a tempót az első negyedórában, amíg ki nem hajtott a pályára Hamilton, aki azonnal átvette tőlük a vezető pozíciót. A brit versenyző ezt követően egymás után futotta a jobbnál jobb köröket, mindössze egyetlen egyszer nem sikerült javítania, mikor éppen a sikánban érte utol Robert Kubicát.

Hamilton 1:15.622-es ideje elég volt ahhoz, hogy egészen addig az élen maradjon, amíg a pilóták fel nem tetették autóikra a Bridgestone szuperlágy keverékű abroncsait a tréning utolsó húsz percében, melyeken drasztikusan javultak a köridők.

Ezt követően a világbajnoki címvédő tovább javított idején (1:15.389), ám vissza kellett térnie a boxba, mert nekicsúszott a szalagkorlátnak, és megsérült első vezetőszárnya.

Ezután a Ferrari párosa volt harcban a második helyért Barrichellóval, majd 12 perccel a vége előtt a 2007-es világbajnok, Kimi Raikkönen felugrott az élre 1:15.382-es idejével, ami csak hét ezreddel volt gyorsabb, mint Hamilton legjobbja.

Button szépen lassan, komótosan dolgozott saját programján, majd az új gumikon azonnal az élre állt. A bajnokság éllovasa 0.149 másodperccel előzte meg a Ferrari finn versenyzőjét, aki ezután tovább csúszott vissza a ranglétrán.

Az utolsó másodpercek hatalmas izgalmat hoztak, szinte mindenki a pályán tartózkodott, és az élen is változott a sorrend. Alonso az utolsó utáni pillanatban megfutott 1:15.164-es idejével megelőzte Buttont, és megnyerte a harmadik tréninget Monacóban.

Monte-Carlói Nagydíj, harmadik szabadedzés:

 1.  Alonso       Renault               1:15.164
 2.  Button       Brawn-Mercedes        1:15.233  + 0.069
 3.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:15.278  + 0.114
 4.  Barrichello  Brawn-Mercedes        1:15.286  + 0.122
 5.  Massa        Ferrari               1:15.293  + 0.129
 6.  Raikkonen    Ferrari               1:15.382  + 0.218
 7.  Hamilton     McLaren-Mercedes      1:15.389  + 0.225
 8.  Vettel       Red Bull-Renault      1:15.722  + 0.558
 9.  Rosberg      Williams-Toyota       1:15.758  + 0.594
10.  Webber       Red Bull-Renault      1:15.985  + 0.821
11.  Nakajima     Williams-Toyota       1:16.103  + 0.939
12.  Sutil        Force India-Mercedes  1:16.228  + 1.064
13.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:16.301  + 1.137
14.  Fisichella   Force India-Mercedes  1:16.317  + 1.153
15.  Piquet       Renault               1:16.382  + 1.218
16.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:16.432  + 1.268
17.  Glock        Toyota                1:16.527  + 1.363
18.  Kubica       BMW Sauber            1:16.599  + 1.435
19.  Heidfeld     BMW Sauber            1:16.661  + 1.497
20.  Trulli       Toyota                1:16.810  + 1.646

 

2. szabadedzés: Rosberg átvette a vezetést a második edzésen Monacóban

 

Nico Rosberg ott folytatta, ahol legutóbb abbahagyta, és az élen végzett a Monte-Carlói Nagydíj második szabadedzésén. A Williams német versenyzője mögött a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton futott be a második helyen, akit a Brawn duója, Barrichello és Button követett.

 

Kép Az idei év edzésmenője, Nico Rosberg diktálta a tempót a Monte-Carlói Nagydíj csütörtöki második szabadedzésén, ahol két tizedet vert a tavalyi futamgyőztes Lewis Hamiltonra, aki a második helyen végzett.

Rubens Barrichello, aki az első edzésen brillírozott, ezúttal a harmadik lett. A Brawn brazil pilótáját csapattársa, Jenson Button követte a negyedik pozícióban, aki mögött Felipe Massa sorakozott fel a Ferrarival.

A McLaren versenyzői domináltak az edzés javarészében. Először Heikki Kovalainen, majd Hamilton állt az élre, miután az első 20 percben a kiscsapatok pilótái váltották egymást az első helyen, miközben folyamatosan javult a pálya állapota.

Massa volt az, akinek először sikerült letaszítania a képzeletbeli trónról Hamiltont. A Ferrari brazilja egy órával a tréning kezdete után állt az élre, azonban nem örülhetett sokáig, mert Barrichello 1:15.590-es idejével, majd’ fél másodperccel megelőzve, átvette tőle a vezetést.

Az utolsó öt percben hatalmas küzdelem volt Hamilton és Rosberg között. Először a német vezetett, majd a bajnoki címvédő egy ezreddel megelőzve őt, visszaállt az élre. Rosberg viszont nem hagyta magát, és 1:15.243-as idejével, két tizedet adott Hamiltonnak, mellyel bebiztosította magának az első helyet.

Hamilton és Barrichello mögött Button végzett a negyedik helyen, akit Massa követett az első ötben. A Red Bull Racing javított a reggeli edzéshez képest, ahol Sebastian Vettel motorja elfüstölt, és Mark Webber egy váltóhiba miatt, sok időt vesztett. Vettel a hatodik, míg csapattársa, Webber csak a tizenkettedik helyen végzett.

Kovalainen az edzés végén visszacsúszott a hetedik helyre. A McLaren finn pilótáját honfitársa, Kimi Raikkönen követte a másik Ferrarival a nyolcadik helyen, míg az tíz sorát Kazuki Nakajima (Williams), és Nelsinho Piquet (Renault) zárta.

Robert Kubica számára már nagyon korán véget ért a munka a második edzésen. A lengyel pilóta autójában dolgozó BMW motor ugyanis elfüstölt első gyorskörének elején, így nem meglepő módon, mért kör nélkül, az utolsó pozícióban landolt.

Ez volt a másfélórás edzés legdurvább pillanata, ugyanis az első tréninghez hasonlóan, most is mindenki elkerülte a gumifalat, jóllehet többen látogatást tettek a pálya szélén, a menekülő utakon.

A Monacói Nagydíj programja – egy nap szünet után – szombat reggel folytatódik a harmadik szabadedzéssel.

Monte-Carlói Nagydíj, második szabadedzés:


1. Rosberg Williams-Toyota 1:15.243 45 2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.445 + 0.202 34 3. Barrichello Brawn-Mercedes 1:15.590 + 0.347 40 4. Button Brawn-Mercedes 1:15.774 + 0.531 35 5. Massa Ferrari 1:15.832 + 0.589 41 6. Vettel Red Bull-Renault 1:15.847 + 0.604 33 7. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:15.984 + 0.741 44 8. Raikkonen Ferrari 1:15.985 + 0.742 42 9. Nakajima Williams-Toyota 1:16.260 + 1.017 42 10. Piquet Renault 1:16.286 + 1.043 42 11. Alonso Renault 1:16.552 + 1.309 38 12. Webber Red Bull-Renault 1:16.579 + 1.336 27 13. Sutil Force India-Mercedes 1:16.675 + 1.432 37 14. Trulli Toyota 1:16.915 + 1.672 42 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:16.983 + 1.740 47 16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:17.052 + 1.809 47 17. Heidfeld BMW-Sauber 1:17.109 + 1.866 39 18. Glock Toyota 1:17.207 + 1.964 44 19. Fisichella Force India-Mercedes 1:17.504 + 2.261 44 20. Kubica BMW-Sauber idő nélkül 2
 

 

1. szabadedzés: Barrichello állt az élre az első edzésen Monacóban

 

Rubens Barrichello végzett az élen a Monacói Nagydíj első edzésén, ahol meleg, napos idő fogadta a mezőnyt. A Brawn GP brazil pilótája mögött a Ferrari, és a McLaren duója sorakozott fel, míg az új diffúzorral futó Red Bull páros a középmezőnyben végzett.

 

Barrichello maga mögött hagyta a spanyol versenyen történteket, mikor egy rosszul Kép megválasztott stratégia miatt, lecsúszott a futamgyőzelemről, és magabiztos vezetést bemutatva, az élre repítette versenygépét a Monacói Nagydíj csütörtöki első edzésén.

A Brawn brazil pilótája mögött 0.310 másodperccel lemaradva Felipe Massa végzett a második helyen a Ferrarival, míg a címvédő, Lewis Hamilton a harmadik lett.

Ahogy arra számítani is lehetett, a versenyzők szinte azonnal kihajtottak a pályára, hogy a lehető legjobban fel tudjanak készülni a hétvége további részére, és elvégezzék a szükséges beállításokat, ugyanis a monacói pálya különleges előkészületeket követel meg.

A Toro Rosso újonca, Sebastien Buemi kezdte meg az érdemi munkát, és az első fél órában ő diktálta a tempót, egészen addig, amíg a Toyota német pilótája, Timo Glock ki nem hajtott a pályára, és át nem vette tőle a vezetést – aki ezt követően hatalmas csatát vívott Massával.

Ahogy egyre több gumi került a burkolatra, úgy gyorsult a pálya, és Massa néhány gyorskör után megerősítette vezető pozícióját, akihez csapattársa, Kimi Raikkönen is csatlakozott, így sokáig a Ferrari duója állt az élen.

A helyzet az élen változatlan maradt az edzés feléig, ám ekkor rákapcsolt a tavalyi győztes, Lewis Hamilton, aki először 1:18.376-os, majd 1:17.578-as idejével, átvette a vezetést.

A McLaren brit versenyzőjét 25 perccel a leintés előtt Barrichello váltotta az élen, aki semmit nem bízott a véletlenre, ugyanis következő körén tovább javított idején, és 1:17.189-es körével, bebiztosította magának az első helyet honfitársa, Massa előtt, aki közben felugrott a második pozícióba.

Azonban mikor arra került volna a sor, hogy a versenyzők feltetessék autóikra a Bridgestone különleges szuperlágy keverékű abroncsait, Sebastian Vettel alatt megadta magát a Red Bull, így az utolsó tíz perc hihetetlenül mozgalmas volt.

Mivel mindenki egyszerre hajtott ki a pályára, hatalmas volt a forgalom, így a sorrend az élen nem változott. Az első három mögött Heikki Kovalainen végzett a negyedik helyen, aki az utolsó pillanatban futotta meg legjobb idejét. A McLaren finn pilótáját Raikkönen követte, Kazuki Nakajima (Williams) előtt.

Nico Rosberg utolsó mért körén a hetedik helyre hozta be a másik Williamst, míg az első tíz sorát Jenson Buttont (Brawn), Fernando Alonso (Renault), és Mark Webber (Red Bull) zárta.

Vettel motorhibáján kívül nem volt különösebb fennakadás a másfélórás edzésen. Hamilton, Kovalainen, és Button szélesen vette a St. Devote szekciót, azonban mindhárman gond nélkül folytatni tudták a körözést.

A második szabadedzés helyi idő szerint délután kettő órakor veszi kezdetét a hercegségben.

 

Monte-Carlói Nagydíj, első szabadedzés:

 1.  Barrichello  Brawn-Mercedes        1:17.189            25
 2.  Massa        Ferrari               1:17.499  + 0.310   31
 3.  Hamilton     McLaren-Mercedes      1:17.578  + 0.389   25
 4.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:17.686  + 0.497   29
 5.  Raikkonen    Ferrari               1:17.839  + 0.650   30
 6.  Nakajima     Williams-Toyota       1:18.000  + 0.811   29
 7.  Rosberg      Williams-Toyota       1:18.024  + 0.835   27
 8.  Button       Brawn-Mercedes        1:18.080  + 0.891   27
 9.  Alonso       Renault               1:18.283  + 1.094   30
10.  Webber       Red Bull-Renault      1:18.348  + 1.159   22
11.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:18.695  + 1.506   36
12.  Piquet       Renault               1:19.204  + 2.015   36
13.  Vettel       Red Bull-Renault      1:19.233  + 2.044   16
14.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:19.255  + 2.066   30
15.  Fisichella   Force India-Mercedes  1:19.534  + 2.345   27
16.  Kubica       BMW-Sauber            1:19.560  + 2.371   20
17.  Heidfeld     BMW-Sauber            1:19.579  + 2.390   22
18.  Sutil        Force India-Mercedes  1:19.600  + 2.411   23
19.  Glock        Toyota                1:19.698  + 2.509   23
20.  Trulli       Toyota                1:19.831  + 2.642   28
 
/Forrás: f1világ/

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.