Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép Sepang International Circuit

A pálya hossza: 5.543 m

Körök száma: 56

Versenytáv: 310.408 m

 

 

 

 

 

 

 


Nagyobb térképre váltás

 

Maláj Nagydíj:

 

Verseny - Button duplázott! 

 

A meteorológusok már napokkal ezelőtt hatalmas felhőszakadást jósoltak a verseny napjára, így a résztvevők tisztában voltak azzal, bármikor elkezdhet esni az eső. 

Kép Már a rajt pillanataiban fekete felhők tornyosultak a pálya felett, a pilótákkal folyamatosan közölték, hogy érkezik az eső, ami így is lett.

Ennek pedig az lett a vége, hogy a borzalmas látási viszonyok miatt, idő előtt félbeszakították a futamot, amit hosszas huzavona után, már nem is indítottak újra.

A pole pozícióból induló Jenson Button beragadt a rajtnál, nem úgy, mint Nico Rosberg, aki körbeautózva ellenfeleit, a negyedikről felugrott az első helyre.

Button az első kanyarban még tartotta a második pozíciót Jarno Trullival szemben, ám a külső ívre került, így el kellett vennie a gázt, mellyel visszacsúszott a kilencedik helyről kiválóan rajtoló Fernando Alonso mögé, a negyedik helyre.

Az első kiesőre sem kellett sokat várni, Robert Kubica már a felvezető körben panaszkodott a BMW motor hangjára, majd a rajt utáni pillanatokban lefulladt autója, és feladta a futamot, ahogy Heikki Kovalainen is, aki az első körben kicsúszott és a kavicságyban ragadt.

Rosberg magabiztosan tartotta vezető pozícióját, a tízedik körben már három másodpercet autózott ki a mögötte érkező Trullival szemben, akit a Brawn duója, Button és Barrichello követett – igen nagy tempóban.

Mögöttük hatalmas küzdelem bontakozott ki, Alonso főszereplésével. A Renault spanyol pilótája sokáig tartotta Kimi Raikkönent, aki végül a KERS segítségével áthámozta magát a kétszeres világbajnokon, aki ezután megkapta a nyakába a Red Bull versenyzőit, és Timo Glock-ot.

Ahogy arra a tegnapi üzemanyagszintek nyilvánosságra hozatala után számítani is lehetett, Sebastian Vettel érkezett meg elsőként a boxba a 13. körben. Nem sokkal később az élen autózó Rosberg is kiállt, akit szépen sorban követtek a többiek.

Miközben a csapatrádiókon folyamatosan jelezték, hogy hamarosan érkezik az eső, az élen állók továbbra is maradtak a slick gumikon, ám a Ferrari kockáztatott, és feltette Raikkönen autójára az esőgumikat, mindent vagy semmit alapon.

Bár az eső megérkezett, Raikkönennek öt körön keresztül száraz pályán kellett mennie az esőgumikon, melyeken körönként 20 másodperccel volt lassabb a többieknél, így mikor az ellenfelek is feltették autóikra a vizes burkolatra alkalmatos abroncsokat, már csak a 14. helyen autózott.

Nem is beszélve arról, hogy az eső sokkal enyhébb volt, mint amire a legtöbben számítottak. A Toyota azonban fantasztikusan taktikázott, és a többiekkel ellentétben intermediate gumit tetetett fel Glock autójára, mellyel körönként 6-8 másodperccel volt gyorsabb a többieknél.

A német pilóta körök alatt felugrott a második helyre, így a többiek is folyamatosan hajtottak ki az intermediate abroncsokért, ám az időjárás ismét megtréfálta őket, mert megérkezett az a vihar, amire korábban számítottak.

Miközben a többiek már sokadszorra váltottak taktikát, Glock most ismét nagyot húzott, második "tervezett" kiállása alkalmával visszatette az esőgumikat. Button azonban olyan előnyt autózott ki addigra, hogy Glock elé érkezett vissza, miközben beküldték a biztonsági autót, mert versenyzésre alkalmatlanná váltak a körülmények, szinte nem volt olyan kanyar, ahol ne pördült volna meg valaki.

Egy körrel később, a versenyirányítás pedig úgy döntött, piros zászlóval félbeszakítja a Maláj Nagydíjat, amit hosszas huzavona után már el sem rajtoltatott. Button a rajtrácson, az autóban ülve tudta meg, hogy megnyerte a futamot.

Sokáig úgy tűnt, hogy a Toyota német versenyzője, Timo Glock lesz a második, kiváló stratégiájának köszönhetően, ám miután újraszámolták a helyezéseket, visszaúszott a harmadik pozícióba a BMW-s Nick Heidfeld mögé.

A pontszerző helyeken Jarno Trulli, Rubens Barrichello, Mark Webber, Lewis Hamilton, és Nico Rosberg végzett, míg az egyébként jól taktikázó Felipe Massa csak a kilencedik lett.

Csapattársa, Kimi Raikkönen – akinek csapata ismét rossz döntést hozott a gumik ügyében – már a garázsban, jégkrémmel a kezében tudta meg a végeredményt.

Mivel a versenyzők nem teljesítették a futam 75%-át, csak fél pontokat kapnak.

Maláj Nagydíj, verseny:

 1.  Button        Brawn GP              (B)  1h10:59.092
 2.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  + 22.722
 3.  Glock         Toyota                (B)  + 23.513
 4.  Trulli        Toyota                (B)  + 46.173
 5.  Barrichello   Brawn GP              (B)  + 47.360
 6.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  + 52.333
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  + 60.733
 8.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  + 71.576
 9.  Massa         Ferrari               (B)  + 76.932
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  + 102.164
11.  Alonso        Renault               (B)  +  1 kör
12.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  1 kör
13.  Piquet        Renault               (B)  +  1 kör
14.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +  1 kör
15.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +  1 kör
16.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1 kör
17.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  +  1 kör
18.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +  2 kör

Leggyorsabb kör: Button, 1:36.641

Kiesők:

Kubica        BMW Sauber            (B)    26
Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)    25

 

Kvalifikáció - ismét Button a pole-ban!

Kép Nagy forróság, óriási páratartalom fogadta a versenyzőket a Maláj Nagydíj szombati, késő délutáni időmérő edzésén, ahol a levegő 30, a pálya hőmérséklete pedig 39 fok volt a kezdésnél.

Első etap

Már az első percekben megtelt a pálya, a pilóták azonnal megkezdték gyorsköreiket. Az élmenők közül elsőként a Ferrari duója, Felipe Massa, majd Kimi Raikkönen állt az élre, ám az edzés felénél járva Jenson Button 1:35.058-as körével fél másodpercet adott a finn világbajnoknak, aki elé a Brawn brazilja, Rubens Barrichello is bejött a második helyre.

A Red Bull Racing német versenyzője, Sebastian Vettel állt az ötödik helyen, míg a McLaren párosa csak a középmezőnyben tanyázott, ám az edzésnek még koránt sem volt vége.

Két perccel a tréning vége előtt a Williams versenyzői, Nico Rosberg és Kazuki Nakajima felugrottak Button mögé a harmadik, illetve a negyedik helyre, miközben a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli egy 1:34.745-ös idővel, három tizeddel megelőzve a többieket, átvette a vezetést.

A BMW Sauber pilótái az utolsó pillanatokig kivártak, sokáig úgy tűnt, hogy már az első etapban kiesnek, ám végül mindketten kiváló időt mentek, és továbbjutottak a második körbe.

A végén Rubens Barrichelo 1:34.681-es idejével még bejött az első helyre a Toyota duója elé, miközben az idők, még a leintés utáni pillanatokban is folyamatosan javultak, így a sorrend másodpercről másodpercre változott a továbbjutó helyeken.

Az első etap legnagyobb meglepetése Felipe Massa nevéhez fűződik, aki mindössze a 16. helyen végzett, így már az első etapban kiesett. Csapattársa, Kimi Raikkönen sem szerepelt túl fényesen, de végül továbbjutott a 14. helyen.

Az első etap után a következő versenyzők búcsúztak: Felipe Massa (Ferrari), Nelsinho Piquet (Renault), Giancarlo Fisichella (Force India), Adrian Sutil (Force India), és Sebastien Buemi (Toro Rosso).

Második etap

A versenyzők szinte azonnal pályára gördültek a második tizenöt perces etapban, ugyanis félő volt, hogy elkezd esni az eső, mert egyre feketébb felhők gyülekeztek a pálya felett.

Az élmezőny hihetetlenül szoros volt. A Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli 1:34.250-es idejével tartotta vezető pozícióját, azonban Vettel és Button ott volt a nyomában, mindketten fél tizeden belül voltak hozzá képest a második, illetve a harmadik helyen, akiket további egy tizeddel lemaradva a Brawn brazilja, Rubens Barrichello követett.

A döntés természetesen az utolsó pillanatokra maradt. A Toyota duója fantasztikus tempót diktált, ám Jenson Button nem hagyta magát, és 1:33.784-es idejével, toronymagasan megnyerte a második etapot.

Jarno Trulli végzett a második helyen, aki az utolsó másodpercekben szintén bement 1:35 alá, és bebiztosította második helyét Mark Webber előtt, aki a harmadik lett.

Miközben csapattársa a pálya széléről, a garázsból kísérte figyelemmel az eseményeket, Raikkönen keményen hajtott és végül 8 tizeddel lemaradva Button legjobbjától, a hetedik helyre hozta be Ferrariját, mellyel bejutott az utolsó körbe.

A McLaren versenyzői, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen viszont kiestek, ahogy Nick Heidfeld sem jutott be a harmadik etapba, miután Fernando Alonso az utolsó pillanatokban megfutott idejével, kiütötte őt az első tízből.

A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Kazuki Nakajima (Williams), Lewis Hamilton (McLaren), Heikki Kovalainen (McLaren), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso).

Harmadik etap

A tavalyi évvel ellentétben, a versenyzők idén már nem tankolhatják vissza az időmérő mindent eldöntő harmadik etapjában elfogyasztott üzemanyagot, így annyi benzinnel kell elrajtolniuk, amennyivel befejezték a tréninget.

Az első gyorskörök után Trulli állt az élen 1:35.769-es idejével, akit mindössze négy ezreddel lemaradva Button követett a második pozícióban. A Red Bull Racing duója, Vettel és Webber állt a harmadik, illetve a negyedik helyen, Barrichello, Glock, és Rosberg előtt, míg az első tíz sorát Kubica, Raikkönen és Alonso zárta.

Ám ahogy az lenni szokott, a versenyzők visszatértek a boxba új gumikért, hogy egy végső támadást indítsanak a rajtelsőségért. Ami ezután következett, az hatalmas volt…

Először Rubens Barrichello állt az élre, de nem örülhetett sokáig, mert csapattársa, Jenson Button szinte azonnal átvette tőle a vezetést, és az első helyet már ki sem engedte a kezéből, pedig Jarno Trulli kemény támadást indított ellene. A Toyota olasz pilótája alig egy tizeddel volt lassabb ellenfelénél, ám végül be kellett érnie a második hellyel.

A harmadik Sebastian Vettel lett, ám a Red Bull Racing német versenyzője csak a 13. helyről rajtolhat, miután a szezonnyitón okozott balesetéért egy tíz rajthelyes büntetést kapott. Vettel mögött a Brawn brazil pilótája, Rubens Barrichello végzett, akit Timo Glock követett a másik Toyotával az ötödik helyen.

A szabadedzések királya, Nico Rosberg a hatodik helyre hozta be a Williamst, akit Mark Webber követett Robert Kubica előtt a hetedik pozícióban. Bár Kimi Raikkönen javított utolsó mért körén, a finn csak a kilencedik lett, Fernando Alonso előtt.

Maláj Nagydíj, időmérő edzés:
1.  Button       Brawn       1:35.058  1:33.784  1:35.181
 2.  Trulli       Toyota      1:34.745  1:33.990  1:35.273
 3.  Vettel       Red Bull    1:34.935  1:34.276  1:35.518
 4.  Barrichello  Brawn       1:34.681  1:34.387  1:35.651
 5.  Glock        Toyota      1:34.907  1:34.258  1:35.690
 6.  Rosberg      Williams    1:35.083  1:34.547  1:35.750
 7.  Webber       Red Bull    1:35.027  1:34.222  1:35.797
 8.  Kubica       BMW-Sauber  1:35.166  1:34.562  1:36.106
 9.  Raikkonen    Ferrari     1:35.476  1:34.456  1:36.170
10.  Alonso       Renault     1:35.260  1:34.706  1:37.659
11.  Heidfeld     BMW-Sauber  1:35.110  1:34.769
12.  Nakajima     Williams    1:35.341  1:34.788
13.  Hamilton     McLaren     1:35.280  1:34.905
14.  Kovalainen   McLaren     1:35.023  1:34.924
15.  Bourdais     Toro Rosso  1:35.507  1:35.431
16.  Massa        Ferrari     1:35.642
17.  Piquet       Renault     1:35.708
18.  Fisichella   Force India 1:35.908
19.  Sutil        Force India 1:35.951
20.  Buemi        Toro Rosso  1:36.107

 

 

3. szabadedzés - Rosberg az élen! 

Rosberg ott folytatta, ahol a pénteki első szabadedzésen abbahagyta, és miután a Ferrari duója megszakította sikersorozatát a második tréningen, visszavette első helyét, és az élen fejezte be az időmérő előtti utolsó edzést Sepangban. 

Kép A Williams pilótája ezzel az idei évben eddig megrendezett hat szabadedzésből ötöt megnyert, így magabiztosan várhatja a hétvége hátralévő részét.

Rosberg mögött a Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber végzett mindössze egy tizedes lemaradásban, míg Felipe Massa a harmadik helyre hozta be Ferrariját, aki szintén két tizeden belül maradt.

Az egyórás edzés elején a csapatok többsége a garázsban dolgozott, pedig a felhők egyre csak tornyosultak a pálya felett, de az eső végül távolmaradt, és mindvégig száraz volt a burkolat.

Az első figyelemreméltó időt Jenson Button futotta meg a Brawn GP-vel, ám nem maradt sokáig az élen, mert Rosberg első gyorskörén azonnal az élre állt 25 perc elteltével. Nem sokkal később Sebastian Vettel került az első helyre a Red Bullal, ám Rosberg az ő idejét is túlszárnyalta, és kényelmesen visszavette vezető pozícióját.

Mivel egyre sötétebb felhők érkeztek a pálya fölé, a csapatok a szokásosnál korábban feltették autóikra a lágyabb keverékű abroncsokat, ami az időeredményekben azonnal megmutatkozott.

Elsőként a BMW-s Nick Heidfeld teljesítette gyorskörét a lágyabb keverékeken, és 1:37.026-os idejével négy tizedet adott Rosbergnek. A Brawn GP brit versenyzője, Jenson Button következett a sorban, aki fél másodpercet javítva az akkori csúcson, könnyedén átvette a vezetést.

Csapattársa, Rubens Barrichello is látogatást tett az élen, pedig utolsó gyorskörén láthatóan gondjai voltak autójával, ugyanis fekete füst csapott ki a hátuljából. Annak ellenére, hogy volt egy pont, mikor a Brawn duója állt az élen, Button és Barrichello végül csak a 9., illetve a 10. helyen végzett, miután folyamatosan gyorsultak a többiek.

A Ferrari párosa is járt az élen, először Kimi Raikkönen, majd Felipe Massa ugrott az első pozícióba, ám négy perccel az edzés vége előtt Rosberg 1:35.940-es idejével átvette a vezetést, és megnyerte az edzést.

Webber az utolsó pillanatban kaparintotta meg a második helyet Massa, és a Toyota versenyzői előtt, akiket Sebastian Vettel követett a hatodik helyen a másik Red Bullal. Raikkönen végül a hetedik lett, őt Kazuki Nakajima követte a Williamsszel.

A McLaren számára nem termett sok babér, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen a 12., illetve a 13. helyig jutott, míg Fernando Alonso a 14. lett.

Maláj Nagydíj, harmadik szabadedzés:

 1.  Rosberg      Williams-Toyota       1:35.940           19
 2.  Webber       Red Bull-Renault      1:36.048  + 0.108  13
 3.  Massa        Ferrari               1:36.089  + 0.149  13
 4.  Trulli       Toyota                1:36.132  + 0.192  21
 5.  Glock        Toyota                1:36.189  + 0.249  22
 6.  Vettel       Red Bull-Renault      1:36.194  + 0.254  14
 7.  Raikkonen    Ferrari               1:36.322  + 0.382  14
 8.  Nakajima     Williams-Toyota       1:36.325  + 0.385  18
 9.  Barrichello  Brawn-Mercedes        1:36.519  + 0.579  19
10.  Button       Brawn-Mercedes        1:36.541  + 0.601  17
11.  Kubica       BMW-Sauber            1:36.563  + 0.623  18
12.  Hamilton     McLaren-Mercedes      1:36.657  + 0.717  15
13.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:36.742  + 0.802  13
14.  Alonso       Renault               1:37.004  + 1.064  16
15.  Heidfeld     BMW-Sauber            1:37.026  + 1.086  18
16.  Piquet       Renault               1:37.032  + 1.092  18
17.  Sutil        Force India-Mercedes  1:37.118  + 1.178  18
18.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:37.282  + 1.342  17
19.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:37.322  + 1.382  16
20.  Fisichella   Force India-Mercedes  1:37.398  + 1.458  19

 

2. szabadedzés - Ferrari dominancia

 

Azt követően, hogy az első szabadedzésen a szerencsének köszönhetően nem esett baja, mikor kigyulladt a pilótafülkéje, Kimi Raikkönen fantasztikus tempót diktálva, megszerezte az első helyet a második szabadedzésen Sepangban. 

Kép A finn pilóta számára azonban a délutáni tréning sem volt felhőtlen, ugyanis csapata a rádión közölte vele, hogy valami gond van regeneratív rendszerével (KERS), ami már a délelőtti edzésen is meghibásodott.

A világbajnokot csapattársa, Felipe Massa követte a második helyen, aki mögött a Red Bull Racing német pilótája – a versenyt egy tíz rajthelyes büntetéssel váró – Sebastian Vettel végzett, az első edzés legjobbja, Nico Rosberg (Williams) előtt.

Az első tréninggel ellentétben, a pálya már az első percekben megtelt, ugyanis egyre sötétebb felhők tornyosultak a pálya felett, jelezve, hogy közeleg a trópusi eső, ami csütörtökön már okozott némi kellemetlenséget a résztvevőknek.

Mivel az első edzést szinte végig a boxban töltötte, a McLaren már az első percekben pályára küldte Heikki Kovalainent, aki nem sokáig állt az élen, ugyanis Massa szinte azonnal elvette előle az ideiglenes pole-t.

Öt perc eltelte után teljesen megtelt a pálya, sokan megfordultak az élen, ám az idők egyre mentek lejjebb, így a sorrend folyamatosan változott az élmezőnyben.

Miközben a felhők egyre csak gyűltek, és néhány esőcsepp talán meg is jelent az aszfalton, a Ferrari rákapcsolt, és megmutatta, valóban feküdni fog neki a maláj pálya.

Massa egymás után három gyorskört is repesztett, és 1:35.832-es idejével átvette a vezetést. A brazil pilótára csak csapattársa, Raikkönen jelentett veszélyt, aki az utolsó percekben megfutott 1:35.707-es idejével felugrott az élre, és megnyerte a tréninget.

Vettel és Rosberg mögött a Red Bull másik pilótája, Mark Webber végzett, akit a Brawn duója követett, ezúttal Rubens Barrichello, Jenson Button sorrendben. Az első tíz sorát Kazuki Nakajima (Williams), Kovalainen, és Piquet zárta.

A Renault-nál leginkább a fiatal brazilra támaszkodtak, ugyanis Fernando Alonso fülfájása miatt csak kevés kört teljesített a mai nap folyamán.

Ismét voltak kicsúszások, de semmi komoly, leszámítva Giancarlo Fisichella bukását, aki elvesztette autója felett az uralmát a tízes kanyarban, megpördült, és a gumifalba állt. A Force India olasz versenyzője így a 19. lett.

Maláj Nagydíj, második szabadedzés:

1 .  Raikkonen    Ferrari               1:35.707            40
 2.  Massa        Ferrari               1:35.832  + 0.125   38
 3.  Vettel       Red Bull-Renault      1:35.954  + 0.247   40
 4.  Rosberg      Williams-Toyota       1:36.015  + 0.308   39
 5.  Webber       Red Bull-Renault      1:36.026  + 0.319   36
 6.  Barrichello  Brawn-Mercedes        1:36.161  + 0.454   37
 7.  Button       Brawn-Mercedes        1:36.254  + 0.547   31
 8.  Nakajima     Williams-Toyota       1:36.290  + 0.583   35
 9.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:36.397  + 0.690   40
10.  Piquet       Renault               1:36.401  + 0.694   35
11.  Hamilton     McLaren-Mercedes      1:36.515  + 0.808   30
12.  Trulli       Toyota                1:36.516  + 0.809   34
13.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:36.628  + 0.921   32
14.  Glock        Toyota                1:36.639  + 0.932   29
15.  Alonso       Renault               1:36.640  + 0.933   20
16.  Sutil        Force India-Mercedes  1:36.875  + 1.168   36
17.  Kubica       BMW-Sauber            1:37.267  + 1.560   38
18.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:37.278  + 1.571   30
19.  Fisichella   Force India-Mercedes  1:37.432  + 1.725   27
20.  Heidfeld     BMW-Sauber            1:37.930  + 2.223   37

 

1. szabadedzés - Williams siker

 

 Ahogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, most is a Williams versenyzői nyitottak az élen az első szabadedzésen, ahol az utolsó pillanatokban vették át a vezetést a Brawn duójától, és álltak az élre.

A Ferrari pilótái, Felipe Massa és Kimi Raikkönen az ötödik, illetve a hatodik helyen végeztek, ám a finn versenyzőnek volt egy necces pillanata, mikor valami kigyulladt a pilótafülkéjében, vélhetően a KERS rendszer meghibásodása miatt.

A másfélórás edzés első húsz percében szinte senki nem hajtott ki a pályára, a csapatok a garázsokban dolgoztak autóikon, hogy azokat a lehető legjobban felkészítsék a hétvégére.

Az első figyelemreméltó idő Raikkönen nevéhez fűződik, ám nem sokáig maradhatott az első pozícióban, mert jött Kazuki Nakajima, és azonnal átvette tőle a vezetést, akit Massa taszított le a képzeletbeli trónról 1:37.343-as idejével, negyven perc elteltével.

Ahogy arra számítani is lehetett, a melbourne-i edzésmenő, Rosberg is megérkezett, aki tovább javítva a köridőn, elhappolta Massa elől az első helyet, miközben Button is azon volt, hogy minél jobb időt repesszen.

A Brawn GP brit pilótájának első próbálkozása 0.16 másodperccel bizonyult lassabbnak, mint Rosberg legjobb köre, ám az edzés felénél már ő állt az élen 1:36.676-os idejével.

A szezonnyitó győztese nem sokkal később 1:36.430-ra szorította le a köridőt, ami sokáig úgy tűnt, elég lesz az első pozícióhoz, egészen addig, míg az utolsó percekben ki nem hajtott a pályára a Williams duója.

A Williams, a Brawn, és a Ferrari párosa mögött Lewis Hamilton végzett a hetedik helyen, aki elégedett lehet teljesítményével, hiszen alig fél másodperccel maradt csak el az élen befutótól.

Csapattársa, Heikki Kovalainen edzése viszont messze nem volt tökéletes, mindössze hét kört teljesített, és a tabella alján végzett. A finn pilótának vélhetően problémái voltak autójával.

Mark Webber és Sebastian Vettel a nyolcadik, illetve a kilencedik helyre hozták be a Red Bullt, akiket a Toyota duója, Timo Glock és Jarno Trulli követett a Force India olasz pilótája, Giancarlo Fisichella előtt.

Rengeteg incidens történt a másfél óra alatt. Raikkönen ijesztő momentumán kívül Nelsinho Piquet megpördült és kicsúszott a hatos kanyarban, miután úgy tűnt, hogy valami leszakadt a Renault elejéről.

Trulli, Fisichella, Kubica, Glock, Bourdais, Massa, Hamilton és Alonso szintén kilátogattak legalább egyszer a pályáról.

Maláj Nagydíj, első szabadedzés:

1.  Rosberg       Williams-Toyota      1:36.260 +         27
 2.  Nakajima      Williams-Toyota      1:36.305 + 0.045   25
 3.  Button        Brawn GP-Mercedes    1:36.430 + 0.170   20
 4.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    1:36.487 + 0.227   22
 5.  Massa         Ferrari              1:36.561 + 0.301   21
 6.  Raikkonen     Ferrari              1:36.646 + 0.386   18
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes     1:36.699 + 0.439   16
 8.  Webber        Red Bull-Renault     1:36.703 + 0.443   23
 9.  Vettel        Red Bull-Renault     1:36.747 + 0.487   25
10.  Glock         Toyota               1:36.980 + 0.720   27
11.  Trulli        Toyota               1:36.982 + 0.722   26
12.  Fisichella    Force India-Mercedes 1:37.025 + 0.765   20
13.  Kubica        BMW Sauber           1:37.039 + 0.779   18
14.  Piquet        Renault              1:37.199 + 0.939   20
15.  Sutil         Force India-Mercedes 1:37.241 + 0.981   18
16.  Alonso        Renault              1:37.395 + 1.135   12
17.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   1:37.634 + 1.374   22
18.  Heidfeld      BMW Sauber           1:37.640 + 1.380   17
19.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   1:38.022 + 1.762   19
20.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     1:38.483 + 2.223    7

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.