Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Shanghai International Circuit

A pálya hossza: 5.451 m

Körök száma: 55

Versenytáv: 305.066 m Kép

 


Nagyobb térképre váltás

 

Kínai Nagydíj

 

Verseny - megvan a Red Bull első győzelme!

 

Bár a pénteki szabadedzéseken, és az időmérőn napos, meleg idő fogadta a versenyzőket, az időjárás képe teljesen megváltozott vasárnapra.

A hőmérséklet közel 15 fokot esett, a pálya 19 fok volt a kezdés időpontjában, nem is beszélve arról, hogy szakadt az eső, ezért nem meglepő, hogy versenyirányítás úgy döntött, a biztonsági autó mögül indítja el a szezon harmadik futamának helyet adó Kínai Nagydíjat.

A csapatok folyamatosan kérdezték versenyzőiket, hogy milyennek találják a pálya állapotát, ami megosztotta őket. Egyesek azt gondolták, el lehetne indítani a futamot, mások viszont arra panaszkodtak, hogy több helyen vízátfolyások vannak a pályán.

Bár a tempó nem volt nagy, az üzemanyag fogyott az autókból, így azok közül, akik könnyű autóval (pl. az első három) kezdték meg a futamot, egyre nagyobb bajban voltak. A második rajtpozíciót megszerző Fernando Alonso ki is hajtott a boxba üzemanyagért, mellyel visszacsúszott a mezőny végére, miközben jelezték, hogy elengedik a mezőnyt a nyolcadik körben.

Az élen álló Sebastian Vettel azonnal meglépett a többiektől, könnyű autójával folyamatosan lopta a távolságot közte és csapattársa, Mark Webber között, akit a Brawn GP duója követett, akik jól megtankolt autóval vágtak neki a futamnak, így már az új rajtnál tudni lehetett, hogy csak idő kérdése, mikor állnak az élre.

Eközben a világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton agresszíven támadta ellenfeleit nehéz autójával, és körök alatt feljött az 5. helyre, ám az agresszivitás visszaütött, többször is megpördült, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem okozott balesetet.

Egyértelműen azok a versenyzők jártak jól, akik nehéz autóval kezdték meg a futamot, amit az is bizonyít, hogy Massa a 13. körben már Trulli előtt, a hatodik helyen járt a Ferrarival, és kicsúszása után Hamilton ismét rákapcsolt.

Ahogy arra számítani is lehetett, miután a Red Bull duója kiállt tankolni, a Brawn versenyzői álltak az élre, akik jóval nehezebb autóval kezdték meg a versenyt.

Az első komolyabb versenybalesetre sem kellett sokat várni, a vizes pálya csak úgy szedte áldozatait. A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica hátulról telibe találta Trulli Toyotáját a célegyenesre ráfordító kanyarban, ami miatt azonnal beküldték a biztonsági autót.

A kiállások után változott a sorrend, Vettel vette át a vezetést a biztonsági autó mögött, akit Button követett, míg Massa autózott a harmadik pozícióban. A Ferrari brazilja azonban még nem volt kint tankolni, és pillanatok alatt az is biztossá vált, hogy már nem is áll ki, ugyanis megállt alatta az autója, és feladta a küzdelmet.

Vettel kis híján komoly bajba került, ugyanis a mögötte autózó Sebastien Buemi hátulról eltalálta, de szerencsére nem sérült meg autója, ellenben a svájci újoncnak első orrkúpot kellett cserélnie. A sors iróniája lett volna, ha Vettel kiesik emiatt, hiszen 2007-ben éppen ő volt az, aki ilyen körülmények között kiütötte a második helyen autózó Webbert Fujiban.

A mezőnyt a 22. körrel a vége előtt engedte el a biztonsági autó. Vettel azonnal meglépett a többiektől, és néhány kör alatt majd’ tíz másodpercet adott Buttonnak, akit egyre nagyobb nyomás alatt tartott a mögötte autózó Webber.

A Brawn brit pilótája az egyik kanyart el is vétette, így az ausztrál elment mellette, tehát ismét a Red Bull két pilótája állt az élre, akik másodpercekkel gyorsabb köröket futottak, mint a többiek.

Az utolsó kiállások előtt ideiglenesen változott a sorrend az élen, ám Vettel olyan hihetetlen tempót diktált az esőben, hogy a futam végéig megtankolt autójával simán elment Button mellett, akinek akkor még hátra volt egy kiállása.

Vettel a végén már elvette a gázt, ahogy Webber is lemondott arról, hogy befogja csapattársát, hiszen a harmadik helyen autózó Button, már több mint fél perccel volt lemaradva mögöttük.

A német versenyző ezzel az első pole pozíció után, az első futamgyőzelmet is megszerezte a Red Bull Racingnek, sőt az energiaital-gyárosok kettős győzelmet ünnepelhettek, Webber második helyével.

A harmadik és a negyedik pozícióban a Brawn duója végzett, Button, Barrichello sorrendben, akit a McLaren egy kiállásos stratégiával versenyző párosa, Kovalainen és Hamilton követett.

Sokáig úgy volt, hogy Hamilton megpördülése után a Force India német versenyzője, Adrian Sutil megszerezheti csapata első pontjait, ám néhány körrel a leintés előtt csúnyán összetörte autóját, és feladta a küzdelmet.

Az utolsó pontszerző helyeken Timo Glock, és a Sebastian Buemi zárt. A mezőny másik két világbajnoka, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen csak a kilencedik, illetve a tízedik helyig jutott.

A Renault spanyolja sokáig pontszerző helyen autózott, ám egy késői kicsúszás miatt visszacsúszott. A Ferrari egy újabb borzalmas versenyt teljesített, és 1981 óta először áll pont nélkül három futam után a bajnokságban.

Kínai Nagydíj, verseny:

 1.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  1h57:43.485
 2.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    10.970
 3.  Button        Brawn GP-Mercedes     (B)  +    44.975
 4.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes     (B)  +  1:03.704
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +  1:05.102
 6.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +  1:11.866
 7.  Glock         Toyota                (B)  +  1:14.476
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:16.439
 9.  Alonso        Renault               (B)  +  1:24.309
10.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:31.750
11.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:34.156
12.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +  1:35.834
13.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +  1:46.853
14.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +     1 kör
15.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
16.  Piquet        Renault               (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592

Kiesők:

Sutil         Force India-Mercedes  (B)    51
Nakajima      Williams-Toyota       (B)    44
Massa         Ferrari               (B)    23
Trulli        Toyota                (B)    19

 

 

Kvalifikáció - Vettel megszerezte a Red Bull első pole pozícióját!

 

Sebastian Vettel megszerezte pályafutása második és csapata első pole pozícióját a Kínai Nagydíjon, miután kiváló tempót diktált az időmérőn. A Red Bull pilóta mögött a kétszeres bajnok, Fernando Alonso végzett, akit saját csapattársa Mark Webber követett.

 

Kép Meleg, napos idő fogadta a versenyzőket a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, ahol a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté pedig 38 fok volt.

Első etap

A pilóták először a közepes keverékekkel kezdték meg a körözést, ám meglepő módon a Ferrari már azonnal a szuperlágy abroncsokkal küldte pályára versenyzőit, félve attól, hogy már az első húszperces tréning végén kiesnek – ahogy az Massával történt Malajziában.

Az olaszok ennek köszönhetően fantasztikusan kezdtek, ám ahogy a többiek is szuperlágy gumikra váltottak, úgy változott a mezőny képe. Végül aztán helyreállt a rend, és a bajnokság éllovasa, Jenson Button 1:35.533-as idejével, két tizeddel megelőzve csapattársát, Rubens Barrichellót, megnyerte az első tréninget.

Mark Webber remekül teljesített, és alig lemaradva a Brawn duójától, a harmadik helyre kormányozta a hagyományos diffúzorral ellátott Red Bull RB5-ös modellt. Lewis Hamilton, aki már egy átmeneti diffúzorral körözött, a negyedik lett az edzésmenő Nico Rosberg előtt, míg a Ferrari párosa, Kimi Raikkönen és Felipe Massa a hatodik, illetve a hetedik helyen simán bejutott a Q2-be.

A Toro Rosso svájci újonca, Sebastian Buemi parádézott, és a nyolcadik helyen végzett a Toyota versenyzői előtt, miközben nálánál jóval tapasztaltabb márkatársa, Sebastien Bourdais már az első etapban búcsúzott.

Azonban nem ez volt az első etap legnagyobb meglepetése, hanem az, hogy a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica sem jutott tovább a második körbe, ahogy a Renault edzésen remekül teljesítő brazilja, Nelsinho Piquet sem.

Az első etap után a következő versenyzők búcsúztak: Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Nelsinho Piquet (Renault), Robert Kubica (BMW Sauber), Adrian Sutil (Force India), és Giancarlo Fisichella (Force India).

Második etap

Ahogy azt sejteni is lehetett, a versenyzők azonnal a szuperlágy gumikon gördültek pályára, hiszen már az elején tudni lehetett, hatalmas lesz a küzdelem.

Az első gyorsköröket követően a Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber állt az élen 1:35.632-es idejével, akit egy tizeddel lemaradva Lewis Hamilton követett a második helyen, ám az edzésnek még koránt sem volt vége.

Button sokáig csak a tizedik hely környékén tanyázott, azonban utolsó mért körén átvette a vezetést, de nem örülhetett sokáig, mert a Red Bull párosa, először Webber, majd a mindössze egyetlen mért kört teljesítő Vettel megszerezte az első két helyet, sőt még Barrichello is bejött elé a harmadik pozícióba.

A McLaren és a Ferrari egy-egy versenyzővel jutott csak tovább az utolsó, mindent eldöntő körbe. Hamilton a hatodik helyre kormányozta új aerodinamikai csomaggal ellátott autóját, míg Raikkönen a kilencedik lett, a még továbbjutó, és eddig fantasztikusan teljesítő újonc, Buemi előtt.

Massa és Kovalainen viszont búcsúzott a második etapban, ahogy a BMW másik pilótája, Nick Heidfeld sem jutott tovább, sőt Timo Glock is kiesett a Toyotával, aki egy váltócsere miatt amúgy is öt rajthelyes büntetésre számíthat.

A második etap után a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Heikki Kovalainen (McLaren), Felipe Massa (Ferrari), Timo Glock (Toyota), és Kazuki Nakajima (Williams).

Harmadik etap

Ahogy azt már megszokhattuk, az utolsó etapot két részre kell osztani. Az első mért köröket követően Rubens Barrichello állt az élen 1:37.146-os idejével, akit mindössze öt századdal lemaradva Mark Webber követett a Red Bullal a második helyen.

A nagy tűzijáték, és meglepetés azonban csak ezután jött.

Az senkit nem lepett meg, hogy Jenson Button utolsó mért körén azonnal átvette a vezetést, ám a brit pilóta egy perc alatt hirtelen az ötödik pozícióban találta magát, miután először a Red Bull duója, majd Alonso, aztán pedig csapattársa, Barrichello is megelőzte.

Az időmérőt végül Vettel nyerte meg, aki mind a második, mind pedig a harmadik etapban kockáztatott, és hihetetlen higgadtsággal mindössze egyetlen mért kört teljesített, mindent vagy semmit alapon.

A Red Bull német versenyzőjét két tizedes lemaradásban a Renault kétszeres bajnoka, Alonso követte, akinek sikerére szinte senki nem számított. A spanyol pilóta mögött a másik Red Bull pilóta, Webber végzett, a Brawn duója előtt.

Trulli a hatodik lett a Toyotával, Rosberg előtt, akit a két világbajnok, Raikkönen és Hamilton követett a nyolcadik, illetve a kilencedik pozícióban, míg az "utolsó" helyen Buemi végzett a Toro Rossóval.

Kínai Nagydíj, időmérő:

 1.  Vettel       Red Bull    1:36.565  1:35.130  1:36.184  11
 2.  Alonso       Renault     1:36.443  1:35.803  1:36.381  21
 3.  Webber       Red Bull    1:35.751  1:35.173  1:36.466  19
 4.  Barrichello  Brawn       1:35.701  1:35.503  1:36.493  21
 5.  Button       Brawn       1:35.533  1:35.556  1:36.532  19
 6.  Trulli       Toyota      1:36.308  1:35.645  1:36.835  21
 7.  Rosberg      Williams    1:35.941  1:35.809  1:37.397  23
 8.  Raikkonen    Ferrari     1:36.137  1:35.856  1:38.089  19
 9.  Hamilton     McLaren     1:35.776  1:35.740  1:38.595  17
10.  Buemi        Toro Rosso  1:36.284  1:35.965  1:39.321  21
11.  Heidfeld     BMW-Sauber  1:36.525  1:35.975            14
12.  Kovalainen   McLaren     1:36.646  1:36.032            10
13.  Massa        Ferrari     1:36.178  1:36.033            11
14.  Glock        Toyota      1:36.364  1:36.066            14
15.  Nakajima     Williams    1:36.673  1:36.193            13
16.  Bourdais     Toro Rosso  1:36.906                      10
17.  Piquet       Renault     1:36.908                      10
18.  Kubica       BMW-Sauber  1:36.966                      8 
19.  Sutil        Force India 1:37.669                      10
20.  Fisichella   Force India 1:37.672                      10

 

Kínai Nagydíj, autók tömege:

 1.  Vettel          644.0kg           
 2.  Alonso          637.0kg           
 3.  Webber          646.5kg           
 4.  Barichello      661.0kg           
 5.  Button          659.0kg           
 6.  Trulli          664.5kg           
 7.  Rosberg         650.5kg           
 8.  Raikkonen       673.5kg           
 9.  Hamilton        679.0kg           
10.  Buemi           673.0kg           
11.  Heidfeld        679.0kg           
12.  Kovalainen      697.0kg           
13.  Massa           690.0kg           
14.  Glock           652.0kg           
15.  Nakajima        682.7kg           
16.  Bourdais        690.0kg           
17.  Piquet          697.9kg           
18.  Kubica          659.0kg           
19.  Sutil           648.0kg           
20.  Fisichella      679.5kg  

 

3. szabadedzés - Rosberg állt az élre

 

A Williams istálló német versenyzője, Nico Rosberg zsinórban harmadszor várhatja az élről az időmérő edzést az idei évben, miután megszerezte az elsőséget a harmadik szabadedzésen Sanghajban. A második Trulli lett, akit Hamilton követett a harmadik helyen.

Rosberg számára nem is kezdődhetett volna rosszabbul a szombat reggeli egyórás edzés, hiszen bemelegítő körét követően, megismételve Lewis Hamilton 2007-es manőverét, kicsúszott a kavicságyba a boxutca bejáratánál, ami miatt az első húsz percet azzal töltötte, hogy várta, mikor kapja vissza versenyautóját.

A német pilóta azonban feltámadt, és 1:36.133-as idejével magabiztosan megszerezte az elsőséget, így az eddig megrendezett kilenc szabadedzésből hatot megnyert az idei évben.

A német versenyző mögött a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli végzett, akit a javított aerodinamikai csomaggal köröző Lewis Hamilton követett a McLarennel, a bajnokság éllovasa, Jenson Button előtt.

Az első figyelemreméltó időt Kimi Raikkönen teljesítette, ám miután befejezte mért körét, elvesztette uralmát autója felett, és megpördült a harmadik kanyarban, de szerencsére gond nélkül folytatni tudta a munkát.

A Ferrari finn pilótáját Rosberg váltotta az élen, ám Raikkönen rákapcsolt, és kilenc perccel később, visszavette vezető pozícióját. Jarno Trulli volt az első, aki feltetette autójára a Bridgestone szuperlágy keverékű abroncsait, amivel azonnal hat tizeddel bizonyult gyorsabbnak a többieknél.

Sokáig úgy tűnt, hogy Trulli ideje befoghatatlan, hiszen Button sem tudott a közelébe férkőzni, ám végül Rosberg – szokásához híven – az utolsó pillanatban megfutott gyorskörével, 0.139 másodpercet javított az addigi legjobb időn, és megnyerte az edzést.

Hamilton is javított utolsó mért körén, és 58 ezredre megközelítve Trullit, megszerezte a harmadik pozíciót, mellyel a negyedik helyre szorította Buttont, akit hatalmas meglepetésre Nelsinho Piquet követett a Renault-val.

A brazil pilóta mögött Felipe Massa (Ferrari), Heikki Kovalainen (McLaren), és Kazuki Nakajima (Williams) végzett az első nyolcban. Míg az első tíz sorát Raikkönen és Rubens Barrichello zárta a másik Brawnnal.

Timo Glock mindössze hat kört teljesített, miután egy probléma lépett fel váltójával. A szerelők keményen dolgoztak az autón az edzés ideje alatt, és még az sem kizárt, hogy váltót kell cserélni autójában, amely egy automatikus öt rajthelyes büntetést vonna maga után.

Fernando Alonso az idő javarészét szintén a garázsban töltötte, és mindössze csak hat kört teljesített, így nem csoda, hogy az utolsó előtti pozícióban végzett, pedig csapattársa kiválóan szerepelt.

Kínai Nagydíj, harmadik szabadedzés:

 1.  Rosberg       Williams-Toyota      1:36.133           17
 2.  Trulli        Toyota               1:36.272 + 0.139   22
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes     1:36.330 + 0.197   17
 4.  Button        Brawn GP-Mercedes    1:36.463 + 0.330   16
 5.  Piquet        Renault              1:36.464 + 0.331   16
 6.  Massa         Ferrari              1:36.528 + 0.395   18
 7.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     1:36.547 + 0.414   13
 8.  Nakajima      Williams-Toyota      1:36.560 + 0.427   17
 9.  Raikkonen     Ferrari              1:36.568 + 0.435   17
10.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    1:36.642 + 0.509   17
11.  Heidfeld      BMW Sauber           1:36.702 + 0.569   14
12.  Kubica        BMW Sauber           1:36.742 + 0.609   14
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   1:36.742 + 0.609   16
14.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   1:36.834 + 0.701   17
15.  Webber        Red Bull-Renault     1:37.330 + 1.197    8
16.  Vettel        Red Bull-Renault     1:37.349 + 1.216    7
17.  Sutil         Force India-Mercedes 1:37.534 + 1.401   17
18.  Fisichella    Force India-Mercedes 1:37.732 + 1.599   18
19.  Alonso        Renault              1:38.003 + 1.870    6
20.  Glock         Toyota               1:39.110 + 2.977    6 

 

2. szabadedzés - Helyreállt a rend: Button az élen

 

Bár az első szabadedzésen úgy tűnhetett, hogy az átmeneti diffúzornak köszönhetően feltámadt a McLaren, a második tréningen helyreállt a régi rend.

Bár a wokingi alakulat tovább gyorsult, a többiek jóval nagyobb léptekben haladtak előre, és végül Jenson Button 1:35.679-es idejével az élen végzett, akit mindössze 25 ezreddel lemaradva, az edzésmenő, Nico Rosbrerg követett a második helyen.

A pilóták megkezdték az ismerkedést a sokat kritizált szuperlágy gumikeverékkel, ami egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, mint a közepes típusú, bár egyeseknek komoly gondot okozott a szemcsésedés, és a túlzott gumikopás.

Az első fél órában a Red Bull Racing duója, Sebastian Vettel, és Mark Webber diktálta a tempót, amíg ki nem hajtott a pályára a Brawn párosa.

Ezúttal nem a bajnokság élén álló Jenson Button, hanem csapattársa, Rubens Barrichello volt a gyorsabb, de csak kezdetben, hiszen 1:35.881-es idejét végül a brit versenyző (ill. Rosberg is) megdöntötte.

Button utolsó tervezett mért körét nem tudta tökéletesen teljesíteni, mert Raikkönen feltartotta, ezért egy újabb körnek nekidurálta magát, és végül 1:35.679-es idejével megszerezte az első helyet.

Nico Rosberg, aki az utolsó pillanatokban valami hihetetlen módon rákapcsolt, az első két szektorban mindenkinél gyorsabb volt, ám az utolsó részen elfékezte magát az egyik kanyarban, így 25 ezreddel lemaradva Button mögött, a második pozícióban landolt.

A harmadik helyen a Brawn másik versenyzője, Rubens Barrichello végzett, akit a Red Bull duója, Vettel és Webber követett a negyedik, illetve az ötödik helyen, a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli előtt.

Kazuki Nakajima a hetedik lett a Williamsszel, aki mögött Timo Glock futott be a Toyotával a nyolcadik pozícióban, míg az első tíz sorát Heikki Kovalainen (McLaren), és Sebastien Bourdias (Toro Rosso) zárta.

Kovalainen kivételével, a nagymenők (McLaren, Ferrari, BMW, Renault) versenyzői csak a mezőny második felében foglalhattak helyet.

Kínai Nagydíj, második szabadedzés:
1.  Button       Brawn-Mercedes        1:35.679           35
 2.  Rosberg      Williams-Toyota       1:35.704 + 0.025   36
 3.  Barrichello  Brawn-Mercedes        1:35.881 + 0.202   35
 4.  Webber       Red Bull-Renault      1:36.105 + 0.426   32
 5.  Vettel       Red Bull-Renault      1:36.167 + 0.488   22
 6.  Trulli       Toyota                1:36.217 + 0.538   42
 7.  Nakajima     Williams-Toyota       1:36.377 + 0.698   32
 8.  Glock        Toyota                1:36.548 + 0.869   40
 9.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:36.674 + 0.995   34
10.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    1:36.800 + 1.121   34
11.  Sutil        Force India-Mercedes  1:36.829 + 1.150   30
12.  Massa        Ferrari               1:36.847 + 1.168   34
13.  Hamilton     McLaren-Mercedes      1:36.941 + 1.262   28
14.  Raikkonen    Ferrari               1:37.054 + 1.375   33
15.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    1:37.219 + 1.540   34
16.  Piquet       Renault               1:37.273 + 1.594   36
17.  Kubica       BMW-Sauber            1:37.491 + 1.812   34
18.  Heidfeld     BMW-Sauber            1:37.544 + 1.865   28
19.  Alonso       Renault               1:37.638 + 1.959   28
20.  Fisichella   Force India-Mercedes  1:37.750 + 2.071   31

 

 

1. szabadedzés - Hamilton az élen!

 

Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.

Miközben ellenfelei folyamatosan azt hangoztatták, hogy már megkezdték dupla diffúzoruk fejlesztését arra az esetre, ha a Fellebbviteli Bíróság netán szabályosnak minősítené a vitatott elemet, a McLaren szépen csendben dolgozott, és már a hétvégi futamra előrukkolt az új elrendezés egy korai verziójával, ami úgy tűnik, komoly lendületet adott az amúgy borzalmasan gyengén kezdő csapatnak.

Hamilton eddig nem sok vizet zavart az edzéseken, ám most rákapcsolt, és megelőzve a Brawn GP duóját, az élre repítette a módosított aerodinamikai csomaggal szerelt MP4/24-es modellt.

Csapattársa, Heikki Kovalainen is kiválóan szerepelt, a finn mindössze három tizeddel lemaradva tőle, a negyedik pozícióban végzett, miközben a Ferrari még az első tízbe se fért be.

Az első fél órában a mezőny egyetlen újonca, Sebastien Buemi körözött a Toro Rossóval, ám az első figyelemreméltó időt a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli futotta meg, aki 1:39.959-es idejével azonnal átvette a vezetést.

Trulli azonban nem állt meg, és következő körén újabb fél másodpercet javított idején, de egy elektronikai meghibásodás után hirtelen elsötétült autójának műszerfala, így vissza kellett térnie a boxba.

Eközben Hamilton átvette a vezetést 1:38.603-as idejével, és egészen addig az élen maradt, míg a Brawn duója ki nem hajtott a pályára. A McLaren világbajnoka azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és egy órával a kezdés után megfutott 1:37.334-es idejével befoghatatlannak bizonyult.

Mark Webber az ötödik helyre repítette Red Bullját, akit az elektronikus probléma után visszatért Trulli követett a hatodik helyen, az idei év edzésmenője, Nico Rosberg előtt, aki csak a hetedik helyig jutott a Williamsszel.

Timo Glock több alkalommal is kicsúszott a pályáról, ám még így is a nyolcadik helyre kormányozta Toyotáját, akit az első tízben Fernando Alonso (Renault), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso) követett.

A Ferrari nem lehetett elégedett. Kimi Raikkönen csak a tizenegyedik helyen végzett, míg csapattársa, Felipe Massa – aki a túlzott szemcsésedésre panaszkodott – a tizennegyedik lett. Mindketten kicsúsztak a pályáról a 14-es kanyarban, sőt a brazil pilóta később még meg is pörült ezen a részen, és láthatóan szenvedett a tapadás hiánya miatt.

Kínai Nagydíj, első szabadedzés:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     1:37.334 +         22
 2.  Button        Brawn GP-Mercedes    1:37.450 + 0.116   18
 3.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    1:37.566 + 0.232   19
 4.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     1:37.672 + 0.338   23
 5.  Webber        Red Bull-Renault     1:37.752 + 0.418   20
 6.  Trulli        Toyota               1:37.764 + 0.430   19
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      1:37.860 + 0.526   24
 8.  Glock         Toyota               1:37.894 + 0.560   21
 9.  Alonso        Renault              1:38.089 + 0.755   19
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   1:38.195 + 0.861   24
11.  Raikkonen     Ferrari              1:38.223 + 0.889   23
12.  Vettel        Red Bull-Renault     1:38.274 + 0.940   20
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   1:38.307 + 0.973   26
14.  Sutil         Force India-Mercedes 1:38.319 + 0.985   18
15.  Massa         Ferrari              1:38.418 + 1.084   20
16.  Heidfeld      BMW Sauber           1:38.456 + 1.122   21
17.  Fisichella    Force India-Mercedes 1:38.460 + 1.126   19
18.  Kubica        BMW Sauber           1:38.463 + 1.129   18
19.  Nakajima      Williams-Toyota      1:38.730 + 1.396   25
20.  Piquet        Renault              1:38.825 + 1.491   20
/Forrás: f1világ/

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.