Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Whitmarsh szerint nem elég gyors az új McLaren!

2009.03.13

A wokingiaknak már a múlt heti jerezi gyakorláson is akadtak gondjaik, az e heti barcelonai teszten pedig a záró nap kivételével minden alkalommal a mezőny végén zártak. Meg is indultak a találgatások arról, hogy az MP4-24-essel komoly bajok vannak.

Whitmarsh pedig nem tagadta, hogy az autó a vártnál gyengébben szerepel, ám leszögezte, már dolgoznak a problémák megoldásán, és még van idejük arra, hogy helyrehozzák a hibákat, olvasható az autosport.com-on.

"Az MP4-24-es az első teszteken, amikor még egy átmeneti aerocsomagot használtunk, a várakozásainknak megfelelően szerepelt. Ezen a héten Barcelonában az autó egy új aerodinamikai csomaggal ment, ahogyan azt mindig is terveztük, és már sikerült azonosítanunk annak okait, hogy mi okozta a teljesítménybeli visszaesést, így most keményen dolgozunk azon, hogy megoldjuk a problémát."

A McLaren-Mercedes új csapatfőnöke nem tagadta, hogy 2009-es autójuk egyelőre nem eléggé gyors.

"Jelen pillanatban nem"- mondta Whitmarsh, aki hozzátette, természetesen maguk is elégedetlenek a jelenlegi helyzet miatt, de hangsúlyozta, hogy az aktuális világbajnok, Lewis Hamilton az ő egyik autójukkal nyerte meg a sorozatot tavaly, és idén sem szeretnék kevesebbel beérni. "A McLaren 648 nagydíjon indult el, amelyek közül 162-t megnyert, és 431-szer álltunk dobogón. Büszkék vagyunk erre a rekordra, hiszünk mérnökeink képességeiben és abban, hogy az MP4-24-es olyan pozícióban lesz, hogy hozzátehetünk majd ehhez a rekordhoz. A mérnökeink pedig pontosan ezen is dolgoznak."

Az elmúlt napokban sokan próbálták meg kitalálni, hogy mi miatt lehetett a vártnál gyengébb a McLaren, és egyesek azt feltételezték, hogy a 2009-es versenygép hátsó részével, pontosabban a hátsó szárnnyal vagy a diffúzorral lehet probléma. Whitmarsh azonban most véget vetett a találgatásoknak, és elmondta, hogy mi az oka a gyengélkedésnek.

"Különböző tényezők kombinációjáról van szó. A Mercedes motorja erős, ezt tavaly is láthattuk, ezért az MP4-24-es teljesítménybeli visszaesése egyértelműen a kasztnival van összefüggésben. A 21. századi Forma-1-ben vitathatatlanul az autó aerodinamikája az, ami a legnagyobb hatással van - pozitívan vagy negatívan - az autó teljesítményére, és ez az eset áll fenn az MP4-24-essel is. De a Forma-1-es mérnökök nagyszerű dolgokat tudnak véghez vinni, amikor nagy nyomás nehezedik rájuk"- szögezte le Whitmarsh, aki biztos abban, hogy a szezonnyitóra minden problémát megoldanak, hiszen jövő héten még Jerezben is tesztelni fognak.

"A Forma-1 történelme során már sokszor előfordult, hogy sikeres csapatok egy olyan autóval kezdték a szezont, amely nem úgy működött, ahogyan azt remélték, de azok az alakulatok elég gyorsan vissza is tértek a mezőny élére. Nekünk is ez a célunk, és valójában már ezen is dolgozunk."

A Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug néhány nappal korábban már elismerte, hogy a McLaren nem tart ott, ahol szeretne, amit ezúttal is megerősített, de ezúttal hozzátette azt is, hogy bár a pilóták alapvetően jónak érzik az autót, az MP4-24-essel jelenleg nem tudnának futamot nyerni.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.