Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nemzeti csapatok az F1-ben 2010-ben?

2009.12.03

Az olaszok céloztak arra, hogy a versenyzői kvalitásokon túl sokat számít a pilota habitusa is, ami vélhetően sokat nyomott a latban abban, hogy az év végén a latinos temperamentumú Ferrari megvált a teljesen más kulturkörhöz tartozó, keveset beszélő és érzelmeit magába záró, Jégembernek becézett Kimi Raikkonentől. Az olaszok régóta dédelgetett álma, hogy egy olasz pilóta lehessen világbajnok az ágaskodó paripával díszített tűzpiros versenyautójukban.

Kép Az olasz világbajnokra úgy látszik még várni kell, de addig is összeállt a spanyol-brazil latin kettős Fernando Alonso és Felipe Massa jóvoltából. A csapatfőnök a Schumacher éra vége óta olasz lett Stefano Domenicalli személyében, tehát az el- vagy ha úgytetszik visszaolaszosodás folytatódik a Maranellói gárdánál.

 

Érdekes de egyesek számára talán nem meglepő fordulat, hogy az utóbbi években botrányt botrányra halmazó McLarennel felbontotta exklúzív szerződését a Mercedes. Ez a lépés  azt eredményezheti, hogy a BRAWN GP-nek már nem lesz olyan fontos az újdonsült brit világbajnok Jenson Button, aki miután nem tud megegyezni Ross Brawnnal a jövő évi fizetéséről a brit McLarennél köt ki, ahol a brit Lewis Hamilton csapattársa lehet. Button már látogatást tett a McLaren Technology Centerben, ahol egyesek szerint már el is fogadta a McLaren ajánlatát.

Kép Jenson Button mindössze 6 millió dollárt kért Ross Brawntól 2010-re, Kimi Raikkonen viszont 20 milliót kért a McLarentől. A 20 milliót a McLaren kicsi soknak tartotta különösen úgy, hogy a Jégember kap 10 millió dollár bánatpénzt a Ferraritől. A McLaren játszi könnyedséggel fizetné ki a 6 millió dollárt Buttonnak - szererve így egy másik brit bajnokot. (Hasonlóan erős pilótafelállás utoljára egyébként a Senna-Prost érában jött létre - szintén a wokingi alakulatnál, illetve az Alonso-Hamilton pilótakettőssel. Mindkét felállás óriási csatákat, test-test elleni meccseket, érzelmi kirohanásokat majd látványos szakítást hozott.) Maga a csapatfőnök Martin Whitmarsh ugyan kardoskodik Raikkonenért, hiszen jó volt a kapcsolatuk 2002 és 2005 között, amikor Kimi az ezüst nyilakat hajtotta és egy nagyszerű bajnoknak tartja, aki akár 2 bajnoki címet is nyerhetett volna a wokingi gárdával, így akár háromszoros bajnok is lehetne. Dehát az autósportban nincs "de" és "akár"...

A McLaren a Hamilton-Button pilótapárossal néhány éven belül teljesen brit alakulattá válhat, ha a csapat a saját fejlesztésű motorjaival szereli majd fel versenygépeit hasonlóan az utcai autóihoz.

Kép A japán Honda F1 Racingből viszont egy év leforgása alatt a szemünk láttára gyári Mercedes csapat lehet. A Mercedes ugyanis elkötelezte magát a BRAWN GP mellett, akiknek sikerült debütáló évükben megszerezni a csapat- és az egyéni vilagbajnoki címet a Forma-1 történetében először. Ennek a bravúrnak és a McLaren sorozatos botrányainak köszönhetően a Mercedes úgy határozott, hogy komoly részesedést szerez a BRAWN GP-ben -miközben a McLaren részvényeket eladja többi részvényesének- létrehozva ezzel a gyári MERCEDES GP-t. A német alakulatba természetesen kell egy német vezéregyéniség is, akit úgy hívnak Nico Rosberg. Nico -az egykori világbajnok Keke Rosberg fia- évek óta szeretne egy versenyképes autót vezetni, amivel esélyes a futamgyőzelemkre és amivel harcba szállhat a világbajnoki címért. Erre pedig garancia a Mercedes motor ereje és megbízhatósága valamint  Ross Brawn, a stratéga.

Kép A másik német pilóta a BMW Forma-1-ből történő kivonulása miatt állás nélkül maradt Nick Heidfeld lehet. Bár a csapat másik üres helyéért hivatalosan még Kimi Raikkonen is pályázik, aki ugyan úgy nyilatkozott, hogy csak a McLarennel tárgyal, akkor még ugyanis nem vált ismertté, hogy a Kimi Raikkonenért szintén rajongó Norbert Haug a BRAWN GP mellett kötelezi majd el magát. Haug elmondta, hogy céljuk nem egy 100%-ban német csapat létrehozása, hanem a legerősebb pilótapáros, illetve csapat összeállítása. Kérdés, hogy meg tudnak-e egyezni a piszkos anyagiakkal a Jégemberrrel, akinek bánatpénzze abban az esetben, ha állás nélkül marad az F1-ben nem 10 millió, hanem 17 millió dollár lesz...

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.