Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Heidfeld az élen a teszten, fényesen kezdett a Brown GP

2009.03.09

Hétfő reggel meglehetősen nagy volt a nyüzsgés a barcelonai versenypályán, hiszen a Toro Rosso például ekkor leplezte le idei versenyautóját.

A Red Bull Racing testvércsapatának idei négykerekűje nagyban eltért a Sebastian Vettel és Mark Webber által használt RB5-ös modelltől, holott mindkettő ugyanazon a tervezőasztalon született, így sokan arra számítottak, hogy az STR4 legfeljebb a festését tekintve lesz más.

A kiscsapat bemutatója mellett a mezőny félig-meddig újonc istállója, a Brawn Racing került még középpontban, a Honda Racinget átvevő Ross Brawn csapata a tél folyamán először tesztelt nyilvánosan. 
Kép Jenson Button a múlt heti bejáratás után Barcelonában kapásból olyan teljesítménnyel rukkolt elő, mintha az autót egész télen napi 24 órában tesztelték volna, ugyanis a brit rögtön az élre állt. Az eleinte vizes, de hamar felszáradó aszfalton a riválisok nem is tudták felvenni a versenyt a BGP001-es kódjelű autóval, így Button az ebédszünetet az élen töltötte.

Bár Spanyolországban szokás, a brit pilóta és csapata délután nem tartott sziesztát, a nagy meglepetés azonban elmaradt, a leintésig ugyanis többen is megelőzték Buttont.

Az első helyen végül Nick Heidfeld zárt, aki napközben megbújt a mezőnyben, ám nem sokkal a leintés előtt az élre ugrott. A BMW Sauber német pilótája így lényegében ott folytatta, ahol a múlt héten Jerezben abbahagyta, hiszen csütörtökön is ő volt a leggyorsabb.

Räikkönen az utolsó pillanatokban dobbantott

Bár nincs nagy jelentősége a helyezéseknek, de az előkelő második pozíciót Kimi Räikkönen biztosította be magának az utolsó percekben. A Ferrari klasszisa azonban így is közel hat tizeddel kapott ki Heidfeldtől. Kedden is a finn pilóta vezeti majd az F60-ast, utána viszont már csak az Ausztrál Nagydíj pénteki napján ül a volán mögé legközelebb.

Jarno Trulli és a Toyota Barcelonában is folytatta meggyőző téli szereplését, az olaszt leggyorsabb köre a mai tabella harmadik helyére repítette. Trulli - akárcsak a többiek - az autó aerodinamikáját és fékeit tesztelte, és természetesen a beállítások optimalizálására törekedett. A rutinos olasz ráadásul rengeteget volt a pályán, összesen 121 kört tett meg, műszaki probléma nélkül.

A mai mezőny korelnökét a fentebb már említett Button követi a legjobb időeredmények alapján készített rangsorban. A nap nagy részében élen álló britnek tehát be kell érnie a negyedik hellyel, de a Brawn GP-re átkeresztelt ex-Honda bemutatkozása így is túlszárnyal minden előzetes várakozást. A Mercedes motorral hajtott BGP001-esnek ráadásul műszaki problémája sem volt, ami egy új autó esetében különösen nagy fegyvertény. A helyszíni beszámolók szerint az új autó első szárnya és diffúzora is eltér némileg a riválisokétól.

Az eddigi teszteken kifejezetten peches Nelsinho Piquet-t ma végre a műszaki problémák nagy ívben elkerülték, a Renault brazilja ugyanis zavartalanul tehette meg 126 körét. A második szezonjára készülő dél-amerika hétfőn új első légterelőt próbált ki az R29-esen.

A reggel bemutatott Toro Rossóval Sébastien Bourdais tehette meg az első nyilvános köröket (a francia a múlt héten már bejáratta az autót). A "bemutatkozás" nem is sikerült rosszul, a kiscsapat négykerekűje a hatodik helyen végzett és megelőzte a nagytestvér, a Red Bull Racing autóját terelgető Mark Webbert. A versenyszimulációt végző ausztrál ismét az óriási felületű motorborítással futott, a cápauszonynak nevezett elem szinte hozzáér a hátsó szárny vízszintes elemeihez.
A McLaren-Mercedes versenyzőjének, Heikki Kovalainennek viszont egyáltalán nem volt jó napja. A finn szégyenszemre az utolsó helyen végzett, még Adrian Sutil (Force India) és Nakadzsima Kazuki  (Williams) is megelőzte a mclarenest. A wokingiak az utóbbi időben sokat bajlódtak az idei évre tervezett hátsó szárnnyal, de a jelek szerint a mérnököknek még nem sikerült megoldást találniuk a meglehetősen nagy problémára.

A csütörtökig tartó teszt a legtöbb csapat számára az utolsó lesz a szezonrajt előtt, de a McLaren-Mercedes, a Renault, a Williams és az eddig legkevesebb tesztkilométerrel rendelkező Brawn GP vasárnaptól öt napon keresztül Jerezben is készül majd a jövő héten.


Teszteredmények, Barcelona, 2009. 03. 09.:

  Pilóta Csapat Modell Köridő Hátrány Különbség
az előzőhöz
Kör
1 N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:20.338 -.--- -.--- 96
2 K. Räikkönen Ferrari F60 1:20.908 +0.570 +0.570 81
3 J. Trulli Toyota TF109 1:20.937 +0.599 +0.029 121
4 J. Button Brawn BGP 001 1:21.140 +0.802 +0.203 82
5 N. Piquet Renault R29 1:21.662 +1.324 +0.522 126
6 S. Bourdais Toro Rosso STR-04 1:22.158 +1.820 +0.496 86
7 M. Webber Red Bull Racing RB5 1:22.246 +1.908 +0.088 117
8 A. Sutil Force India VJM02 1:22.452 +2.114 +0.206 129
9 K. Nakadzsima Williams FW31 1:22.813 +2.475 +0.361 111
10 H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:22.948 +2.610 +0.135 90

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.