Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hátrányban lesz a Ferrari az év elején?

2009.01.10

Kép Idén számos újítás kerül bevezetésre, melyek közül a kinetikus energiatároló rendszer jelenti talán a legnagyobb nehézséget a résztvevőknek, amit mi sem bizonyít jobban, hogy egyesek – köztük a Ferrari – még pályára sem vitték az új eszközt.

Az olaszok többször hangoztatták, hogy igencsak le vannak maradva a hibrid rendszer fejlesztésével, amit nagyban annak köszönhetnek, hogy egyre inkább úgy tűnik, technikai partnerük, a Magneti Marelli nem fog tudni versenyképes eszközt készíteni.

Éppen ezért a Ferrari vezetése már hetekkel ezelőtt úgy döntött, hogy a külsős céggel párhuzamosan, házon belül is nekilát egy hibrid rendszer fejlesztésének, ami ha minden a tervek szerint halad, akár még a szezon kezdete előtt elkészülhet.

A Ferrari éppen ezért szigorú határidőt szabott a rendszer tökéletesítésére, amit ha nem tudnak betartani, fennáll a veszélye annak, hogy nem készülnek el a március végi szezonnyitóig.

"Újra kellett szerveznünk a tesztprogramunkat, és a probléma megoldására mindössze egy hetünk maradt" – mondta Costa az Auto Motor und Sport-nak.

A Ferrari lesz az első csapat, amely bemutatja vadonatúj versenyautóját, amivel a tervek szerint már az első teszteken megkezdik a KERS tesztelését. Az F2009-es jövő hétfőn mutatkozik be a nagyközönség előtt az olaszországi Fioranóban, ahol Felipe Massa már meg is teheti vele az első köröket.

Egyébként nem a Ferrari az egyetlen csapat, amelynek gondjai vannak a hibrid rendszer fejlesztésével. A Toyota már korábban jelezte, hogy nagy valószínűséggel csak szezon közben veti be az új rendszert, aminek szezonközi fejlesztése szintén nehézkes lesz, hiszen az új szabályok értelmében nem lehet tesztelni az idény közben.

A csapatoknak mindössze a versenyhétvégék pénteki napján lesz lehetőségük tesztelni az újításokat, azonban nem valószínű, hogy a szabadedzéseken a KERS-szel foglalkoznának az autók adott pályára történő beállítása helyett.

A Ferrari mellett a Renault-nak és a Toyotának is a Magneti Marelli szállítja a KERS rendszert, így az említett két csapat, valamint a franciák és az olaszok partnerei, a Red Bull és a Toro Rosso is gondban lehet.

A Williams házon belül, egy teljesen más elven működő lendkerekes hibrid rendszert fejleszt, ám úgy tudni, hogy a grove-i bázisú csapatnak is vannak problémái az eszköz túlmelegedésével.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.