Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A Sauber 2010-ben ott lesz a rajtrácson!

2010.01.05

 

 

Kép Nehéz helyzetbe került Peter Sauber, amikor a gazdasági válságra hivatkozva a BMW július végén bejelentette, hogy kivonul a Forma-1-ből.

A BMW emiatt nem írta alá a Concorde Egyezményt, így a Sauber elvesztette indulási jogát 2010-re és azt a Lotus csapat kapta meg.

 

A hinvilli bázisú svájci kiscsapat indulása nemcsak emiatt volt hónapokig kérdéses, hanem azért is, mert a QadBak volt az elsőszámú vevőjelölt, a befektetési cégre azonban -annak kétes ügyei miatt- az FIA nem nézett jószemmel.

 

A BMW és Sauber úr később megállapodott, hogy maga Peter Sauber fogja visszavásárolni csapatát, azonban várni kellett még az FIA jóváhagyására is. Saubernek szerencséje is volt a szerencsétlenségben, ugyanis a TOYOTA is bejelentette, hogy leállítja Forma-1-es projektjét és azonnali hatállyal kivonul az autósport királykategóriájának számító szériából. Így a Nemzetközi Autószövetség eltekintett attól, hogy a BMW nem írta alá korábban a Concorde Egyezményt, és hivatalosan bejelentette, hogy sikeres volt a Sauber csapat indulási kérelme 2010-re, így a Sauber csapat lesz a Forma-1 13-dik résztvevője jövőre a száguldó cirkusznak.

 

Az indulás joga tehát eldőlt, a másik nagy kérdés a BMW kivonlásával egy jó motorszállítófelkutatása volt. Illetve a Saubernek nemcsak motorra, hanem hajtásláncra is szüksége van, ugyanis azt a BMW már évek óta müncheni központjában gyártotta le. A Sauber korábban kiváló kapcsolatban állt a Ferrarival, 1997 és 2005 között az olaszok motorja dolgozott a svájci versenyautókban. Talán a régi szép idők emléke él még a Ferrari elnökében, ugyanis személyesen Luca di Montezemolo biztosította Peter Saubert arról, hogy biztosítják a csapatnak a motort és az ahhoz szükséges hajtásláncot.

 

Ígyhát 66 éves sváci Peter Saubert 2010-ben ismét csapattulajdonosként látjuk a paddockban aki elmondása szerint teljes erőbedobással és szenvedéllyel készül a 2010-es esztendőre. Sauber úr magabiztos és eltökélt, elmondása szerint két hónappal az első teszt előtt mér kiváló alapokkal rendelkeztek és a fejlődés zavartalanságát biztosította a Ferrari, így minden adott ahhoz, hogy egy jólsikerült versenygéppel álljanak rajthoz márciusban Bahreinben.

 

KépA csapat 1993-ban lépett be a Forma-1-be, akkor még a kiválő mérnök, Mario Ilmor nevével fémjelzett V10-es motorokkal, ami gyakorlatilag Mercedes motorokat jelentett, de akkor a Mercedes még nem vállalta fel teljes mellszélességgel elkötelezettségét az F1 iránt. Később pedig egy nyerő csapatot akartak maguknak, ami nem más lett, mint az akkor megbízható és erős motor után sóvárgó McLaren. 1995-ben és '96-ban Ford motorokkal szerelték fel a Saubereket de a csapatnak ez sem segített abban, hogy a konstruktőrök versenyében a 7-dik helynél jobbat szerezzenek meg. 1997-ben váltottak Ferrari motorra, ami Petronas fedőnéven dohogott a Sauberekben egészen 2005-ig, amikoris Sauber úr úgy gondolta, feladja függetlenségét és hosszútávra biztosítja csapatának sikerréségét és fennmaradását...

 

A Sauber csapat legjobb eredményét 2001-ben érte el a Raikkonen-Heidfeld párossal, ekkor a 4-dik helyet szerezték meg a gyártók között.

 

A csapat pilóta-kérdésben is hamarosan dönteni fog, tárgyalnak az eddig hűséges Heidfelddel, aki azt nyilatkozta, hogy minden vágya, hogy a MERCEDES GP pilótája lehessen, de tárygalásban állnak Timo Glockkal, a TOYOTA színeiben kiválóan bemutatkozó Kamuai Kobajasival és az orosz Vtalij Petrovval is.

 

Talán 13-dik indulóként a 13-as szám szerencsét hoz a hinvilli gárdának 2010-re és akár még a dobogóra is felállhatnak.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.